Alla inlägg under maj 2009

Av Kaela - 24 maj 2009 09:31

 När en människa, som i sin fysiska varelse alltid är vänd utåt i tron att lyckan finns utanför henne, till sist vänder sig inåt och upptäcker att dess källa finns inom henne är detta en av tillvarons djupaste insikter"
Sören Kierkegaard

Av Kaela - 24 maj 2009 09:26

Ett inbrott har förövats i en människa
Förövaren tog sig in genom hjärtat som för tillfället var olåst
När tjuven i sitt ivriga letande efter 100%-ig själ inte fann vad han sökte gick han lös på inredningen.
Diverse oersättliga föremål solkades ner och slogs sönder. Hjärtat lämnades i bedrövligt skick.
Reparationerna kan inte komma igång förrän tidigast maj månad och beräknas ta en sommar...

Av Kaela - 24 maj 2009 09:15

Att få se ett lodjur är en mäktig upplevelse.

Det fick Lars Holmström uppleva på vägen mellan Svanö och Haraker utanför Västerås!

Jag har faktiskt sett en en gång, även om det snabbt förflyttade sig ur synhåll när det fick syn på mig på skogsstigen.
Det finns ingen möjlighet att förväxla det med en katt som jag trott innan.

http://vlt.se/nyheter/1.459750


Av Kaela - 24 maj 2009 09:00

Något förvånad blir jag när Björklund säger sig vilja ha hårdare tag mot religiös indoktrinering, alltför många obehöriga lärare och för givmilda betyg och tycks avse kommunala skolor.

Det finns religiösa friskolor och de måste förstås få ha sin religionsundervisning, däremot ska det förstås inte ges för snälla betyg eller vara många obehöriga lärare där.

Men där har ju redan Skolinspektionen väldigt verksamma sanktionsmöjligheter genom att dra in tillståndet och då kan skolan inte fortsätta.

Samtidigt undrar jag vad Björklund avser med "religiös indoktrinering"?
Är det att barnen får be morgonbön i den religiösa skolan?

Eller...

Friskolor finns ju till just för att öka valfriheten.

Föräldrar som valt en religiös friskola har ju gjort det för att de vill att barnen ska få en fördjupad undervisning i den egna religionen!

Och bristen på möjlighet att slå till mot kommunala skolor som det också talas om, förstår jag inte alls...inte när det gäller religiös indoktrinering.

Ingen kommunal skola har väl annat än den tillåtna religionsundervisningen???

Däremot kan det förstås finnas kommunala skolor med många obehöriga lärare eller givmild betygssättning.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=170923



Av Kaela - 24 maj 2009 08:53

JO-anmälningarna mot Försäkringskassan har ökat med 80% jämfört med förra året.

Då måste väl ändå alla ansvariga inse att det finns ett grundläggande fel.

JO-anmälningrna har gällt alltför sena utbetalningar och svårigheter att komma i kontakt med handläggare.

JO har givit en tillrättavisning som jag hoppas ska tas ad notam av F-kassan.

Allt annat är fullkomligt orimligt.

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=170933


http://www.dn.se/nyheter/sverige/f-kassan-anmals-nar-pengar-drojer-1.872150

Av Kaela - 24 maj 2009 08:49

Tack för avtryck sara !

Och lycka till med gravididteten...ja som du förstår har jag vandrat runt lite på din blogg-den är härlig.

Och jatack -  jag har haft en bra dag, och förväntar mig ännu en bra dag idag- solen skiner!!

Det är ju VÅÅÅÅR!

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/23/1699004-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 23 maj 2009 09:36

Var inte rädd för det långsamma framåtskridandet,
var bara rädd för stillaståendet.

Kinesiskt ordspråk

Av Kaela - 23 maj 2009 09:10

Chatrine bloggar varje dag om sin lille son Maximoz (eller rättare sagt,,,Maximoz bloggar med mammas händer.

Maximoz föddes med Downs syndrom och dessutom ett hjärtfel som gör att han behöver ständig övervakning.

Bloggen kan du läsa här

http://maximozolsson.blogg.se/

Jag blir verkligen illa berörd av att läsa om hur en läkare kastar Maximoz diagnos i ansiktet på Chatrine när hon är ensam.

Det är helt emot alla anvisningar.

Om det finns en allvarlig diagnos om ett nyfött barn så SKA både föräldrarna vara närvarande vid informationen.

Familjens tillvaro har förändrats och allt kretsar egentligen kring den lille.

Mamma upplever bloggandet som en fin paus mitt i det tunga ansvaret och arbetet.

Jag kan bara säga att de är enastående - hela denna familj!


http://www.alltombarn.se/foraldraliv/bloggen-en-paus-i-tunga-vardagen-1.25472

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards