Alla inlägg den 8 november 2009

Av Kaela - 8 november 2009 18:47

Gunilla
Jag blir både glad och rörd!

Du är en underbar vän - en riktig pärla!!!!

 

Kram och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/11/08/2164482-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 8 november 2009 18:06

Du har rätt Yo...kollade inte om Jenny skrivit av rätt (där jag hämtat dikten och också länkat till) men nu är det rättat.

Ha det gott!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/10/04/2046494-ensamma-maste-vi-vara/

Av Kaela - 8 november 2009 11:49

  





Inte vill jag göra om vandringen
det räcker så bra att gå
en gång genom livet


men om jag verkligen inser
att jag aldrig mera
kommer till idag


och att imorgon
kanske gryr
utan mig


skulle jag lyfta blicken
från futtigheterna


och se
de vida vidderna



idag


Kaela

Av Kaela - 8 november 2009 11:43

  


Det värsta som möter oss i livet kan bära på fröet till det bästa. Livet blir inte enklare för att man lär sig se krisen som en möjlighet, men det blir mycket mer givande.
L.P

Av Kaela - 8 november 2009 11:22

Väljarnas förtroende för Fredrik Reinfeldt når en toppnotering.

Hans främsta konkurrent är Miljöpartiets Maria Wetterstrand som har större förtroende hos väljarna än Mona Sahlin.

Förvånar mig inte alls.

 

Maria W är en kvinna som har vet hur hon ska lägga sina ord och hela hennes person inger förtroende.

 

Läs mera här:

 

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=192264

Av Kaela - 8 november 2009 11:17

På måndag ska Annika Östberg för första gången stå inför en svensk domstol.

Hon ska argumentera inför Örebro tingsrätt om att få sitt livstidsstraff omvandlat till tidsbestämt vilket är en förutsättning för hennes frihet.

Kriminalvården ser inga skäl att neka henne detta - medan däremot rättsmedicinalverket bedömer risken för att hon ska återfalla i brott som medelhög.

Utifrån deras statistik är det säkert rätt - men jag tror att Annika är en person som har förändrats mycket under sin tid i fängelse.

Dock är det säkert bra att hon får en långsam tillvänjning till friheten.

Hon har inte varit fri sedan hon var en ung flicka- idag är hon en kvinna i övre medelåldern.

Jag önskar henne varmt lycka till!

 

Läs mera här i Dagens artikel:

 

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=192318




Av Kaela - 8 november 2009 10:31

Ja e-k - jag tror också att det ligger mycket sanning i det ordspråket!

Om vi inte kan älska oss själva blir vi ju bittra och avundsamma - istället för generösa och glada.

Din blogg har mycket fint också!
Bland annat kan man få veta varför vi firar fars Dag - eller upprinnelsen till att vi gör det kanske man ska säga.

Varför vi gör det vet de flesta med en pappa.

 

Ha en härlig söndag  och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/11/07/2161179-last-om-vanskap/

Av Kaela - 8 november 2009 10:27

Härlig blogg ni har du och Linda lisa!

Ja vänskap är kärlekens småmynt har någon sagt- men jag tycker nog snarare att vänskap är kärlekens syster.

 

Ha en fin söndag och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/11/07/2161179-last-om-vanskap/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards