Alla inlägg under december 2009

Av Kaela - 7 december 2009 20:33

Allan Schwartz - jag tar mig friheten att kopiera och sätta in hela din kommentar till Stig Wallins bortgång!

Den berör mig i hjärtegrunden.

 

Ha det gott Allan och var rädd om dig!

 

Vi kommer att sakna din värme och kärleksfulla hjärta. Ditt sätt att möta alla människor lika oavstett religion, kulrur och etnicitet. En sista farväl från romerna i norrbotten, västerbotten och västernorrland. våra varmaste tankar går till din familj och må Gud ge dem styrka.


Vila i Frid du svagas förkämpe

 
Av Kaela - 7 december 2009 15:26

Glad för dig också e-k!

Det är så roligt med dina kommentarer.

 

Kram och ha det gott!

 

http://kaela.bloggplatsen.se/2009/12/07/2266174-for-att-vara-fri-maste-man-ta-risker/

Av Kaela - 7 december 2009 12:15

Vill du ha kläder sydda i nappa, mocka och vadmal efter egen design?

Då har du chansen här.

 

http://bya-lag.se/england.htm

Av Kaela - 7 december 2009 12:06


  


Julen är ett underbart avbrott och en härlig möjlighet för familjer spridda över hela Sverige att ses och tillbringa ett par dagar tillsammans.

Men jag tror vi är många som oroas över de djupa hål som julen gör i våra plånböcker.

 

Det finns vissa tips- om de hjälper eller inte vet jag inte.

Men en del av det som är medtaget här i Expressens artikel tycker jag är riktigt bra tips.

Trots allt är det väl inte julklapparna som är det väsentligaste utan detta att vi får lite extra ledighet som ger tid för varandra!

 

Kolla här om du hittar något matnyttigt.

 

http://www.alltombarn.se/1.18879

Av Kaela - 7 december 2009 06:18

  



Jag ser att du är trött
men jag kan inte gå alla steg för dig
Du måste gå dem själv
men jag vill gärna gå dem med dig

Jag ser att du har det svårt
men jag kan inte gråta alla tårar för dig
Du måste gråta dem själv
men jag vill gråta med dig

Jag ser att du vill ge upp
men jag kan inte leva livet för dig
Du måste leva det själv
men jag vill leva med dig~


 Björn Eidsvaag

Av Kaela - 7 december 2009 06:09


  


Lätta bekymmer är pratsamma,
djupa sorger stumma.

Seneca

Av Kaela - 7 december 2009 06:02

  

Bilden har jag fått av min vän Truls

 

 

 

RISKER
Att skratta är att verka löjlig.
Att gråta är att verka sentimental.
Att sträcka ut handen mot någon annan är att riskera
att bli involverad.
Att uttrycka sina känslor
är att riskera att visa upp sitt rätta jag.
Att lägga fram sina ideal, sina drömmar inför en publik
är att riskera att förlora dem.
Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka.
Att leva är att riskera att dö.
Att hoppas är att riskera att bli förtvivlad.
Att försöka är att riskera att misslyckas.

MEN – RISKER MÅSTE TAS, för den största risken man kan ta här i livet är att inte ta några risker alls.
En människa som inte riskerar någonting, gör ingenting, har ingenting och är ingenting.
Han kanske undviker lidande och sorg, men han kan inte lära, känna, förändras, älska eller leva.
Kedjad av sina säkerhetsföreskrifter blir han en slav.
Han har förverkat sin frihet.
Bara en människa som tar risker är FRI

 

Skrivet av den amerikanske filosofen och författaren Ralp Waldo Emerson


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards