Alla inlägg den 30 september 2012

Av Kaela - 30 september 2012 14:51

Brukar du smygkika i kompisens badrumsskåp när du lånar toaletten?
Skulle aldrig falla mig in 
33.8 %
Har varit frestad 
12.6 %
Nej det känns fel 
21.2 %
Klart jag gör 
21.2 %
Ja viisst - men jag skäms för det 
11.3 %

Totalt har 151 personer röstat.
Omröstningen startade 2012-08-29 08:29


Av Kaela - 30 september 2012 14:02

Ja nog kan jag konstatera att det gamla talesättet "Hunden är människans bästa vän" äger sin riktighet när jag läser om Rolf på demensboendet på STockholms sjukhem.

Han vägrar att stiga upp om inte hunden Allis väcker honom - och likaså vägrar han sin dusch om inte hunden är med.

Gå in på Dagens Nyheter och läs den rörande historien om den gamle bergsprängaren och hunden Allis och jag tror du håller med mig.


 

Av Kaela - 30 september 2012 13:49

 

Bilden lånad här


Igårkväll var det Kulturnatten här i stan och jag läste några av mina dikter i Hedvigs kyrka.

En av våra frivilliga spelade fiol och klarinett.

Lyhört valda stycken som underströk eller/och knöt an till dikterna.

Det var väldigt spännande.

Särskilt som jag ett par dagar innan drabbades av en förkylning.

Men allt gick bra - och rösten höll och mer än så.


Bland annat läste jag den här dikten....den ligger nära mitt hjärta...



DET ANGÅR OSS
Min broders blod ropar


ropar till mig


en kärlekens sång
en mycket stark


krävs för att överrösta
hans sista skrik


synen av min
blödande broder
har brutit sig in i mitt hus
in i min kropp
in i mitt blod
spelar på mina nerver
som på gitarrsträngar


våldet som dödar en broder
våldtar en syster
drabbar oss alla


den pojke
som man sköt där
i ett gathörn i
Nairobi

är våran son

den son


vi aldrig fick


den våldtagna  flickan
i Saud- Arabien


räcker oss sina händer

medan stenarna faller


Hon är vår syster


vår dotter


vår mor


Kaela



Av Kaela - 30 september 2012 07:45

 


Den som alltid låter sina barn göra som de vill har fullständigt missförstått begreppet frihet.

Det är direkt fegt att säga till sina barn: Gör som ni vill.


Astrid Lindgren

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards