Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Kaela - 26 juni 2014 21:42

 



Efter en lång dag med många fina möten med våra härliga frivilliga men också möten med nöden hos dem som behöver en annan människas hjälpande hand, gör sig tröttheten gällande.

En nöd som gör mig så oerhört tacksam för att det finns så många som vill ta av egen tid och egna krafter för att göra skillnad i en annan människas liv.


Så är det då dags att krypa till kojs.

Och just ikväll gör jag det med en deckare av Anna Jansson.

Huvudet är sprängfyllt av tankar och funderingar - och hjärnan behöver nollställas om John Blund ska kunna komma.

Få saker kan pstadkomma detta så bra som en deckare.


Önskar Dig som ännu är uppe och vandrar på nätet en riktigt GOD NATT!


Må natten ge dig vila - och morgondagen ge dig glädje!

Av Kaela - 26 juni 2014 19:28


 




Visste ni att "Sällsynta dagen" firas varje skottdag den 29 februari.


Jag visste det inte.

Jag tror att dagen uppkommit för att ge uppmärksamhet till människor med sällsynta diagnoser.

Men jag får lite andra associationer när jag hör: "Sällsynta den"


För mig är sällsynta dagen varenda dag som jag vaknar och mitt hjärta slår.

Det är en fantastiskt sällsynt dag varje dag!

Att jag lever!

Att mitt hjärta slår.

Att jag andas.


Alla härliga människor jag ska möta.

Sorgsna, glada, förhoppningsfulla, uppgivna....men så uunderbart unika!


Idag är en sällsynt dag!

Nej, inte för något annat än att denna dag kommer en enda gång.

Oj, vad jag känner mig tjatig.

Jag vet att jag säger det¨ta gång på gång (eller skriver det rättare sagt).

Men jag är så faschinerad av detta faktum.


Tänk - du behöver inte vänta till den 14 februari  - Alla hjärtans dag med att ge ut av din kärlek!

Det är det ingen speciell dag för att ge kärlek...utan kom ihåg att ge varandra kärlek så ofta ni bara orkar. ör tänk om det kommer en dag och ni säger att åh va varför sa jag inte att jag älskade dig och visade hur mycket jag bryr mig om dig.
Köp rosen idag (förutom att den är i mycket bättre kondition än de missfoster som blir resultatet den 14 februari när alla ska köpa rosor ........så får du se ett tacksamt och varmt leende hos mottagaren.

Vi kan glra varje dag till en särskilt s'ällsynt dag!

Låt oss göra det!




Av Kaela - 26 juni 2014 17:22




Tiggarna - vi har stött och blött deras varande i vårt land ....om de är i verkligt behov- om det är ligor....med mera...med mera.


Inte alla gör som Emma och Jonas som GT berättar om. Bjuder in dem till sitt hem och bäddar sängar åt dem!


Du kan hjälpa till med att ge rumänska Leonard och Michaela ett nytt hem istället för det hus som spolades bort.

Gå in här på sidan  Rechoutlove och möt dem och deras behov.

Se om du kan hjälpa till.

Du ges möjligheten!















http://www.reachoutlove.com/

Av Kaela - 26 juni 2014 17:02

 



Ibland måste vi sluta analysera vad som hänt tidigare,kanske till och med sluta planera inför framtiden och bara se vad som händer.

 
Många grubblar över det som de inte kan påverka eller förändra, exempelvis andras val i livet som på något sätt har påverkat dem.
Man måste låta det gå.
Släppa det!
 
Det är en väg att få ny energi!
 
När vi vilar i oss själva - fria från grämelse över gamla oförrätter - eller nya....då händer det något med oss.
Vi får kontakt med vårt eget djup.
Och där hittar vi energi!
 
 
Vi behöver tillåta oss egen lugn tid så att vi hinner ikapp oss själva.

Tid när vi verkligen bara är.
Släpper alla måsten.
 
Glömmer att vara duktiga.
Och inser att vårt värde ligger i att vi är - inte i vad vi gör.
Hur bra det än är - allt det där som vi ägnar större delen av vårt liv åt.
 
Det är viktigt att kunna släppa in vilan.
 
Och jag menar förstås inte vilan i soffan efter en tung arbetsvecka, med fredagsmys och gapiga underhållningsprogram på tv.
 
Tid att vara i tystnaden.
Lyssna in sina egna andetag och sitt hjärtas slag.
 
Önskar dig sådan tid under den helg som förestår.
Det behöver inte vara länge.
 
Men det behöver vara ofta!
 
Av Kaela - 26 juni 2014 05:41

 


"Morgonstund har guld i mun" är ett gammalt ordspråk.

Vad det precis betyder vet jag inte - men en titt ut från vår altan med en sol som är på väg upp är verkligen guld att se.

Även om vi inte har något löfte om sol idag där jag bor, så finns den just nu i alla fall.


En ny dag gryr!

Full av plikter eller löften.

Jag vet inte hur du upplever din nya dag.

Men jag vet att visst är min dag full av plikter - men plikter behöver inte vara tråkiga.


Oavsett hur din dag ser ut - vad du förväntar dig av den - så önskar jag DIG en riktigt bra dag!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards