Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Kaela - 15 juni 2014 16:20

 


Trappen ner mot skogen ligger bara 20 meter från vår altan.

Otillgänglig och backig skog.

Men underbart att gå i och andas ut all stress och känsla av att inte räcka tilll

Skog har alltid ingett mig lugn.

Gjort mig rofylld och väl till mods.

En känsla av att jag i skogen är skyddad från allt ont.

Av Kaela - 15 juni 2014 16:07

 



Att överleva är inte samma sak som att leva!
Klokheten har vi från våra erfarenheter.
Erfarenheten kommer från våra dumheter.

Efterklokhet är en exakt vetenskap

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka
för att lösa de problem vi skapat
med det gamla sättet att tänka.

Albert Einstein

Av Kaela - 15 juni 2014 14:41

Det luktar jul i mitt kök - mitt i soliga juni!


Lägger in sill till 45 personer till festen för våra frivilliga på tisdag kväll.


 

Av Kaela - 15 juni 2014 10:59

 



Jag mötte lyckan häromdan

och jag blev rent förskräckt

så allvarsamma ögon

och en så sliten dräkt.


Man hade sagt att lyckans bild

var ljuvhet utan gräns

men hon som kom på vägen

var inte vacker ens


Hon hade tärda anletsdrag

och bar en börda tung

men när hon talte till mig

var rösten varm och ung


Hon talade om mänskors nöd

och tjänst hos nådens Gud

men om sitt eget öde

hon sade ej ett ljud


Åh - nu förstår jag lyckans väg

att ge med råge full

att brinna fort och brinna ner

för Kristi kärleks skull


Denna dikt av Nils Bolander läste min mor ur minnet...många, många gånger under min barndom.

Nu skriver jag ner den ur minnet och delar den med er....

Av Kaela - 15 juni 2014 10:51

Det här kortet hittade jag på nätet.....



 


Sådana vägskyltar borde vi få se ofta...ofta







Av Kaela - 15 juni 2014 08:20

Jag vaknade inte med tuppen - men nästan.

Grannhundarnas skall väckte mig vid halvsju.

Underbart att komma upp och se denna fantastiska tavla som är min utsikt på baksidan av vårt hus.

Tog på mig en jacka  (bara 9 grader varmt)  och gick ut och satte mig med en kopp kaffe och mobilen.


 


Varenda grässtrå glittrar.

Det är nästan överjodiskt vackert!

Fåglarna sjunger och solen målar både ljus och skuggor.


  


En helt ny dag har landat i min famn.

En dag när en massa förberedelser för sommarfesten för våra frivilliga ska ske.

Men innan jag börjar lägga in sill och göra namnkort och...ja vad var det mera....fyller jag på kaffekoppen och sitter en stund till....


 

Önskar DIG en morgon när du verkligen får uppleva vilken gåva det är när en ny dag landar i din famn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards