Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Kaela - 9 juni 2014 14:47

 



Nä, nu blommar löken"  brukade min mormor utbrista ibland om hon blev förvånad, upprörd eller kanske till och med arg.

Och jag har märkt att det händer att jag använder uttrycket själv.

Men - när använder man det.

Ja precis som mormor - när något var mycket förvånande.


Ändå är det ju faktiskt så - att även löken blommar - och riktigt vackert till och med!



Av Kaela - 9 juni 2014 09:51

 



Har det någon gång stört dig att du är alltför bunden vid din smart-phone föär att ta in de livs levande människor du har omkring dig?


Eller stör det dig att vi alla går i en slags Frånvarons gemenskap som artikelförfattaren säger i artikeln i Dagens Nyheter.

En mycket tänkvärd artikel som jag absolut tycker att DU ska ta dig tid att läsa.

Av Kaela - 9 juni 2014 05:56

    



Välkommen in i din nya dag!


Här hos mig ser dagen ut att bli fin!


Så viktigt att vi tänker så här i början på en dag -" Vad kommer att göra mig glad idag?”


Med den inställningen har vi en öppen famn och ett öppet sinne så vi ser de gåvor som den här dagen har till oss.

 Ett ord till dig att ta med dig in i den nya dagen:

"Goda tankar är en förutsättning för goda ord, ty vad hjärtat är fyllt med talar munnen.

Goda tankar och goda ord skänker oss glädje och trygghet.”


Ha en fantastisk dag!

Kom ihåg att den är din!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards