Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Kaela - 25 maj 2015 20:40

 



Jag möter så oerhört många ensamma människor i mitt arbete.

Tankarna rör sig därför ofta runt ensamheten

Jag märker att oändligt många människor känner sig ensamma.


 En del av oss är ensamma i den bemärkelsen att vi saknar familj, vänner och en kärleksrelation.

Andra är inte ensamma till det yttre, men upplever ändå en slags ensamhet mitt ibland vänner arbetskamrater och familj..


Att känna sig ensam är  förstås i första hand ett existentiellt problem.


Existentiella problem vi upplever kan aldrig upplösas av en yttre kraft.

Det måste komma inifrån människan själv.

Det är bara jag som kan förändra min egen ensamhet.

Aldrig någon annan.

Och det är svårt.

Givetvis tänker jag inte nu på alla våra gamla som sitter i sina lägenheter utan att våga sig ut.

Utan på oss mitt i livet som faktiskt borde kunna ändra på vår ensamhet.

Vi kan sträcka ut en hand till den som är ensam.
Dra in i gemenskapen.

Göra plats - även för den som kanske är lite annorlunda.

Nu r det kväll och jag är oerhört trött efter en dag som inte givit en enda and-paus.

Men jag önskar DIG en skön kväll och en god natt!

Det ska jag också försöka ha!


Och så ett citat förstås:

"Jag är realist - så jag förväntar mig mirakel"


Wayne Dyer





Av Kaela - 25 maj 2015 06:34

    





Måndagmorgon.


Ett belastat ord som lätt ger oss känslan av en tyngd över axlarna.

Men måndag är en ny vecka - en ny chans - en ny möjlighet!


Så jag önskar dig att ta emot din måndag med glädje och förväntan över vad denna vecka ska betyda för dig!


Ett citat att ta med ut i dagen:


""Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte
runt knuten"


Okänd tänkare

Av Kaela - 25 maj 2015 06:22




Grattis Urban på din namnsdag idag den 25 maj   


Grattis till dagens födelsedagsbarn också!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards