Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Kaela - 13 maj 2015 23:09

 



Önskar er alla därute en riktigt god natt!


Och en härlig helg.

Många av oss är ju lediga i fyra dagar nu!


Njut!!

Det ska jag göra!


Och - förstås ett citat:


"Visdom är inget vi kan läsa oss till. Det är något vi föds med och som slår ut i blom beroende på hur medvetna och närvarande vi är i livet"
Herman Hesse

Av Kaela - 13 maj 2015 15:19

 



Idag ska ag avsluta mitt jobb tidigt.

Skönt att se fram emot fyra lediga dagar.



har just avslutat ett intressant samtal med två socionomstuderande som ska skriva en uppsats där de gör jämförelser mellan hur det är att arbeta i offentlig sektor som socialsekreterare och hur det är att arbeta i frivilligsektorn som samordnare.


Det ska bli mycket intressant att se den färdiga uppsatsen och jämförelserna.


Jag tror ju att den största skillnaden är att socialtjänsten har både en hjälpande funktion men samtidigt är en myndighetsperson.

Något som vi slipper vara.

Säkert har de en mycket svårare roll.


Så har vi kommit igång med rekryteringen av ännu en samordnare.-

Underbart.

Jag längtar efter den avlastningen.

På vår hemsida kan du gå in och läsa under Ledig Plats

Känner du någon som skulle gilla att jobba som frivilligsamordnare och som uppfyller kraven så tipsa.




Av Kaela - 13 maj 2015 07:55

Om du inte hade en massa ”om” i ditt liv hur skulle du vilja att ditt liv såg ut då?


En fråga att starta den här morgonen med att fundera över.


 

  

Om inte OM fanns
skulle käringen vara kung

Om inte Om fanns
skulle jag vara evigt ung


Om inte OM stod mitt i vägen
behövde du inte känna dig förlägen


Om inte OM var ordet du sa
kunde jag gå med dig - hela vägen


Om inte OM upprepades i tid och otid
skulle vi alltid vara goda mot varandra


Om inte OM begränsade oss
kunde vi från allting kasta loss


Kaela


Av Kaela - 13 maj 2015 06:13

 




Igår satt jag i ett samtal med en kvinna som sa att hon kände sig osynlig.

Hon tyckte ingen såg henne, än mindre uppskattade henne.


Jag tror att det vi alla allra mest behöver - är att bli sedda - att bli uppskattade.

Veta att någon tycker världen är bättre för att just jag finns i den.

Framför allt vill vi förstås känna att vi är älskade av den vi delar livet med.


I all stress och brådska som vardagslivet består av för de allra flesta av oss glömmer vi ibland bort att ta oss tid för varandra.

Kärleken kräver ju tid.


Att bli förälskad är ingen konst.

Det kan vi bli fortare än vi anar.

Men att sedan hålla kärleken levande när förälskelsen gått över, det är en konst.


Kärleken är ett frö som vi planterar som vi gläder oss över när

förvandlingen sker och fröet får liv och en ny planta banar sig väg upp

genom jorden och ganska snabbt utvecklas till en planta.


Vi vattnar den och vårdar plantan med spänning.


Vi tittar på den, och pratar med den, och observerar varje framsteg den gör.

Men allt efter som tiden går och plantan blir större, utvecklas den inte lika fort och vårt intresse avtar

En dag upptäcker vi att plantan har tappat några blad och resten hänger på ett underligt sätt.


Vad har hänt.

Det var ju inte länge sedan vi slängde till den lite vatten.


Man vårdar varken plantor eller kärlek i förbifarten.

Tid är det som behövs!

Tid att fylla varandras behov.......

Tid för att visa att du är den viktigaste människan i mitt liv.

Tid för att ha roligt ihop.

Kärlek kan växa hur mycket som helst - precis som en planta kan göra av omvårdnad och omsorg.

Med de här tankarna vill jag önska dig en riktigt bra dag!

En dag när du blir sedd och när du ser andra.


Citatet ska jag inte glömma även om tiden håller på att springa ifrån mig.


"Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än efter bröd"
Moder Theresa

Av Kaela - 13 maj 2015 05:56



Idag är det onsdagen 13 maj och Linnea och Linn har namnsdag!  



Ett stort grattis också till dig som firar födelsedag idag!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards