Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Kaela - 6 maj 2015 20:19


 





En underbart vacker dag med strömmande solsken går mot sitt slut.

De sista strålarna leken ännu på grannhusets balkong.


Men snart faller mörkret och det blir dags att med tacksamhet för vad den givit - avsluta dagen.


Har du upptäckt att det finns en otrolig kraft - en positiv kraft - i tacksamhet.

Kan vi leva i tacksamhet berikas vårt liv varje dag!


Att känna tacksamhet gör något med mig, något som får mig liksom att expandera.

Jag blir gladare, mer tillfreds och tillitsfull.

Kan man kalla det lycka....


Ja visst kan man.

Men jag säger hellre tillfredsställelse.


Jag känner en djup och varm tillfredsställelse över dagen som ligger bakom.

Det underbara vädret ackompanjerat av ett jobb jag stortrivs med, nya möten med nya härliga människor, - men också tid för egen reflektion.

Även om de stunderna bara  bestått av minuter har de inramat min dag och givit mig känslan av tillhörighet och mening!


Hoppas du har haft en bra dag också!


En underbar dag ligger bakom - jag är härligt trött och ska lägga mig tidigt!


Önskar DIG en fin natt då det är dags för dig att gå isäng.


Ett itat förstås - eller hur?


"I vardagslivets dimma glömmer manlätt  bort hur vackert allting är.
Jag vill lära mig att öppna ögonen, glömma det betydelselösa och krama ur varenda sekund av livet."

En av mina frivilliga som heter Birgitta

Av Kaela - 6 maj 2015 16:26

 



Fick frågan idag hur jag skulle vilja att min stad ser ut om tio år.

Jag behövde inte tänka länge innan jag kom på vad jag drömmer om.

Som samordnare på en Frivilligcentral är det ju inte jättesvårt!


Om tio år skulle jag vilja att alla vuxna invånare utförde minst ett frivilliguppdrag i veckan.

Tänk, vilken välmående stad det skulle bli.

Vi skulle nästan springa ner alla ernsamma äldre - så ingen var ensam mer.


För det är ju så att om alla ensamma kommer tillsammans så blir det bara ensamheten som blir ensam!



Av Kaela - 6 maj 2015 09:27

 


En och annan av oss är ju så lyckligt lottade att det finns ett sommarhus i familjen.

Det brukar alltid vara lite kallt i sängen där så här års.

kanske ett flanelllakan är lösningen.


Man kan ju frysa i stadslägenheten också.

Så flanell-lakan kanske vi är många som gillar.

Här finns det riktigt snygga.

Av Kaela - 6 maj 2015 06:03



Idag - den 6 maj grattar jag Marit och Rita på namnsdagen!  


Du som har födelsedag idag - varmt grattis till dig!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards