Alla inlägg den 11 november 2016

Av Kaela - 11 november 2016 17:38

   

 

 

"Den som är störst måste vara snäll"

Visst har du också sett reklamen /som jag inte ens kan minnas vad det är den vill göra reklam för= med den lilla hunden som får ställa sig under en stor hund när regnet öser ner.


Jag tror att de flesta av oss också har dragit lite på mun, och känt en varm känsla inomborde....den som är stark måste vara snäll - och skydda den som är svag.

Visst är det så vi vill att det ska vara....

Om alla mäktiga vore snälla.....om alla rika delade med sig....

Men de mäktiga och de rika är inte alls på långa vägar så många som vi som har det hyfsat men inget överflöd, och inte har så där särkilt stor makt.

Men om vi alla vill en sak - då blir vi en makt.

Just för att vi är många...


Och vi vill ju alla ha en bättre värld...


Men orkar man vara snäll jämt....

Nej- jag fick idag en svidande insikt om att jag som tycker mig älska alla människor och vill göra allt jag kan för att se skillnad i människors liv - jag - just jag tappade huvudet och bölev arg- och i den ilskan respekterade jag inte min samtalspartner.

Det spelar ingen roll vad den personen sa elller gjorde....jag borde varit större....


Har skickat ett sms oc bett om förlåtelse - men jag har lite svårt att förlåta mig själv.....


Känner du igen dig?


Det kan jag väl inte tro.

Ingen faller väl i fällan så pass som jag gjorde idag....eller....?



"Att se världen i ett sandkorn och himlen i en vild blomma

det är att hålla oändligheten i sin hand

och fånga evigheten i en timme."


William Blake








Av Kaela - 11 november 2016 06:11

 


Har lite svårt att förhindra en viss känsla av stress idag på morgonen eftersom denna dag ska innebära sista handen vid alla tusen förberedelserna inför jubileet på mitt jobb imorgon lördag.

Tusen var väl lite mycket - inget exakt tal, mera ett uttryck för en känsla!


Men stillheten, ensamheten och faktiskt mörkret på balkongen under min morgonstund där betydde att jag lyckades inse att det kommer att gå bra- det gör det ju i princip alltid när vi gör vårt bästa- eller hur?


Man kan ju heller inte göra mera än sitt  bästa.

När man tänker efter  så inser man att gör man sitt bästa så har man gjort det man kan - och räckte det inte får det väl vara så då!


Och precis som alltid -  det gäller att göra sitt liv till en rolig och intressant resa –  och inse att det är bara jag som kan bestämma mig för att tänka så och låta tanken forma mitt liv. 


Om jag lyckas med att se allt - både ljuvt och lett - som intressanta upplevelser och etapper på livsresan - då kommer jag att hantera vad som än möter på det bästa sättet.

Självklart inte alltid lätt att leva upp till den insikten - men bra försökt är en god början.


Önskar DIG en fin fredag - se till att den blir vad DU längtat efter!



Ett citat  - om du inte har tröttnat på citat....som du förstår är jag storsamlare av citat....



”Livet är en huppegupptäcktsfärd. Plötsligt så är man i diket….och där kanske man hittar en bra grej….som man inte hade hittat annars.”  
Lena Larsson

Av Kaela - 11 november 2016 05:57

 




 Stort grattis till DIG som har födelsedag idag!

Och lika stort  grattis till Mårten som har namnsdag!

 

Sverige finns det ca 5855 män som har Mårten som namn.

Mårten är en försvenskning av Martin och därför får man väl säga att den har samma betydelse-se mitt inlägg 2016 11 10.

Se nu till att få en underbar bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards