Alla inlägg den 14 november 2016

Av Kaela - 14 november 2016 06:08

 

 

 

Måndag morgon....en vecka framför....en av de sista veckorna på mitt jobb....

I fullt jobb...jag ska avsluta med vissa rapporter vilket väl kommer att ta över jul eftersom jag inte kommer att gå dit de brådaste tiderna eftersom jag då knappast får något gjort.

Jag vet det - men har inte riktigt fattat det ännu.

En ny fas av livet träder in...


Ett så speciellt arbete som jag har haft i så många år är en underbar förmån och gjort mitt liv så rikt!

Livet är bäst och rikast om människor som är olika ständigt får mötas och byta tankar och intryck av varandra och det har jag fått vara med om i ett nästan osannolikt överflöd.


Det goda livet  - det har vi alla en föreställning om vad det är  - för mig är det liv där man ständigt möter det som är annorlunda – den gamle som möter barnets förundran, nya svenskar som möter de som föddes som svenskar -  människor som konfronteras med erfarenheter som ligger långt från deras egna.

Det är bara så som det kan ske en verklig utveckling  - det är jag övertygad om!


Men den likriktning vi har alldeles för mycket av i vårt samhälle växer sig alltför lätt alltför stark.

Livet blir mycket fattigare på det sättet. Fördomarna frodas - vi måste möta varandra, prata med den som har helt annorlunda erfarenheter av livet är vi själva för att förståelsen för varandra ska berda ut sig.


Litet av mina morgontankar!


Ha nu en riktigt fin måndag önskar jag DIG!


....ett citat ska jag inte glömma att skicka med in i den nya dagen....


"Välsignade är de som ger utan att komma ihåg och tar emot utan att glömma."
Okänd tänkare



Av Kaela - 14 november 2016 05:54




 

 

 

Emil och Emilia har namnsdag!

Stort grattis till er!

Och ett stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!!

 

 Emil härstammar troligtvis från det romerska släktnamnet Emilius
Och kom till Sverige via den franska varianten Émile.
Det härstammar från det latinska ordet aemulus som betyder "skillarn". Kan även betyda den flygande lärkan.

Astrid Lindgren bidrog starkt till att namnet blev populärt och det finns cirka 90 500 personer i Sverige som bär namnet.

 

Emilia kan härledas till det romerska släktnamnet Æmilius, som i sin tur tros vara hämtat från grekiskans ord för artig. Romerska betydelsen är flitig

Se till att få en fin bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards