Alla inlägg den 9 november 2016

Av Kaela - 9 november 2016 17:32

 

 


Du berör


ditt skira väsen
ditt djupa allvar
din ljusa glädje


Låt inte dina ord
tystna


Liksom stjärnljus
mot en svart himmel
lyser de


Låt din glädje lysa
och beröra
till leenden


Du berör


långt mera
än jag tror
du förstår


Låt ditt djupa allvar
nå våra hjärtan
till eftertanke


Tro inte
att du kan vandra
bland oberörda hjärtan


Du berör

Kaela

Av Kaela - 9 november 2016 06:16

y  

 

 

Lite kallare idag - eller också var jag trött.

Men jag frös, trots den tjocka filten under min "morgontankestund" ute på balkongen.
-3 grader säger SMHI så skillnaden borde vara knappt märkbar gent emot gårdagens -2.


Eller kanske oro över morgonnyheterna att Trump går mot segerläge.

Han är en katastrof så vitt jag kan förstå - i första hand för USA, men genom att USA är ett stort och mäktigt land, faktiskt en katastrof för hela världen.

Jag har förstått det som att många röstar på Trump för att de inte gillar Hillary.

Det må så vara att hon inte är fullkomlig....vem är väl det....hon kan till och med ha ovanligt mycket fel men bör ändå vara ett betydligt bättre alternativ vid makten i USA.


Klart att mina tankar var ockuperade av valet.

Det känns lite som ett ödesval som berör oss alla.

Kanske överbetonar min oro den världsvida betydelsen, men jag tror helt säkert att det finns grund för den.

Frågan är mera hur stor grund.


Nu kan vi inget göra åt vilket det blir.

Vi får som vanligt fortsätta att söka det goda .

Även om vi inte har makt och myndighet som en president i USA är det betydelsefullt för oss själva i första hand att vi söker och sprider godhet och ljus omkring oss.

Det har betydelse för världen det också....vi smittar ju förhoppningsvis ner några flera med de ljusa och kärleksfulla tankarna.


Oavsett hur det blir med valutgången önskar jag DIG en dag som är som DU vill ha den!


Ett citat att ta med oss - ett klokt sådant...



"Världen har endast så mycket makt över dig som du ger den"
Nisargadatta Mahara







Av Kaela - 9 november 2016 05:57

 


Grattis till DIG som har födelsedag idag - samt förstås till

Teodor och Teodora har som namnsdag  - idag - den 9 november!

 Gratulerar varmt och önskar glädje över dagen!

Teodor eller Theodor (eng. Theodore) är ett namn med grekiskt ursprung. Bildat av theos - "gud" och doro - "gåva".
Ni är drygt 8 700 män som bär namnet i Sverige idag!

 

Teodora eller Theodora är ett kvinnonamn med grekiskt ursprung och femininform av Teodor. Har alltså samma betydelse som sin manlige namnsdagsgranne.

Ungefär 880 kvinnor bär namnet!

 

Njut av dagen och gläds åt den du är!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards