Alla inlägg den 22 maj 2017

Av Kaela - 22 maj 2017 21:47

 

 

Önskar dig godnatt med denna fina uppmaning som jag läste på en anslagstavla på en ideell organisation.

"Låt det finnas frid inom dig.
Låt dig känna att du är precis där det är meningen att du skall vara.

Låt dig inte glömma de tillitsfulla och gränslösa möjligheter du och alla andra föddes med. Må du använda de gåvor du mottagit och förmedla den kärlek som har givits dig.

Må du vara nöjd med dig själv, precis som du är.

Låt den här vetskapen sjunka in i hela din kropp och tillåta den att fritt få sjunga, dansa, berömma och älska.

För detta är ditt verkliga du!"

Av Kaela - 22 maj 2017 11:19

   

 

 

Visste du att den strålning som vår under 90  - 100 år framväxande teknik...telefon...radio och dator med mera har nått ut inom en sfär med 90 ljusårs radie, som rymmer cirka 500 solliknande stjärnor och flera tusen ljussvagare stjärnor.

Vi har verkligen talat om att vi finns.

Om det nu finns någon att tala om det för.


Stjärnor och stenar.....det är något speciellt med båda.

Stjärnans ljus har färdats kanske sedan innan jag bodde där jag bor nu - innan det når mig.

Fantasieggamde eller hur.

Och stenar - ja de faschinerar mig...jordnära, jordbundna, skrovliga eller släta. Precis som oss människor.

Erkänner att jag fortfarande -  i liten omfattning samlar på stenar.

När jag var loiten samlade jag stenar i en bäck. Jag har tre fyra av dem kvar, Inte så fina kanske - men underbara för mig. De får mig att känna drömmarna och bvattnet över de bara fötterna.



Vilken fantastisk fantasieggande värld vi lever i.

Jordens alla hörn må vara utforskade vid det här laget....men för varje par ögon som upptäcker platser och sevärdheter föds de liksom på nytt.

Skapar tankar i ytterligare en hjärna.

En underbar värld är vi ett litet sandkorn om ens det i.

Men vi är en del av den.

Det är stort och det är spännande.





Av Kaela - 22 maj 2017 07:37

     

 




Låt dina fötter vandra

den stig du fann
när mörkret delade sig


Följ den

bortom mörka skogen
genom skymningen


Lyssna till
tankegången

i ditt inre

Det är lätt att trampa fel
när isvindarna viner

när nattens mörka skuggor
sänker sig


Lyft blicken och se

hur rymden är fylld
av ljusa vingar

bli stilla
lyssna andlöst

Med ditt hudlösa hjärta

i din hand

anar du
hur vinden blir till

sång.

 

Kaela

Av Kaela - 22 maj 2017 06:30

och

 


Måndag - veckans första dag - och det är den 22 maj!

Hemming och Henning har namnsdag och jag gratulerar så varmt och önskar en glad dag,

Gratulerar förstr också DIG som fyller år idag!

Ta nu hand om denna er alldeles egna dag och fira ordentligt!


Betydelsen av namnet Hemming är omtvistat. Möjligtvis kommer namnet från det isländska ordet hamr som betyder "gestalt" eller "skepnad".
Hemming hör till de ovanliga namnen i Sverige - endast 335 män bär det!


Henning är ett forntyskt namn med oklart ursprung. Det kan härstamma från Johannes eller Henrik. Enligt en tolkning betyder det "den som stiftar fred". Och enligt en annan betyder det "den skicklige".
Namnet bärs av 8 558 män och 3 kvinnor i vårt land!

Av Kaela - 22 maj 2017 03:29

 


Fint att se det första gryningsljuset över grannhusen....kan inte sova----men hoppas det fungerar när jag försöker igen....

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards