Alla inlägg den 21 maj 2017

Av Kaela - 21 maj 2017 18:45

 

   

 

Jag har en god vän som drabbats av utmattningssyndrom. Mera populärt uttryckt- "gått i väggen".

Hon har ett arbete med ständigt många bollar i luften.

Givetvis är hon en superambitiös person som alltid går att lita på.

Just nu och sedan något år tillbaka kan hon inte lita på sig själv säger hon.

Det hon tycker är allra tråkigast är att hennes tillstånd nu och då ifrågasätts.

"Är hon verkligen sjuk"... "Varför tar det sådan tid"   med mera olika funderingar, som sårar henne och gör henne ledsen.

 

Jag hitade en blogg som hon blev jätteglad över att få läsa.

Som känner till detta med utmattningssyndrom från båda sidor.

Både i rollen som läkare och som patient.


Jag vet inte om DU känner någon som har drabbats på det här sättet.

OM du gör det - ge henne/honom gärna denna länk:

Av Kaela - 21 maj 2017 17:03

 

Det här är mitt första hemma - där växte jag upp och jag har av och till försökt skapa ett nytt och "eget" Solberg.....md växlande framgång men utan att lyckas - för inget kommer någonsin att vara vad det var! 



Hemma är alltid bäst säger man.

Jag tror att det delvis beror på att man är lite trött och resan har tagit sitt och det känns bekvämast att landa i hemmakänslan.

Där man vet hur allt är.

Inga spännanse överraskningar, men min plats på jorden...som är det just därför att den för mig viktigaste personen i mitt liv idag delar den med mig.

För visst är det så.

Hemma är vi där de vi älskar finns.


Och det gör att jag känner mig mera "borta" när vi inte besöker något av barnen.

För när jag re4ser till dem kommer jag ju till en bit hemma - en älskad "unge" som vuxit upp - men ändå är min lilla unge därinne i hjärtat.

Det är ett slags hemma det också.


Av Kaela - 21 maj 2017 07:30

 



Constantin och Conny har namnsdag idag - söndagen den 21 maj! Lite svalare sommarväder utlovat.

Men det är nog vad vi behöver efter värmebölja.

Stort grattis till er och stort grattis till DIG som firar födelsedag idag!


Gör dagen till en fest - det 'r den och ni bemärkelsebarn värda!


Konstantin finns det 1 131 män och 1 kvinna som heter i Sverige! Det är ett namn bildat på latinets constans som betyder ståndaktig, karaktärsfast, besinningsfull. Flera romerska och bysantiska kejsare och grekiska kungar har haft namnet. Namnet är ovanligt i Sverige.


14 528 män och 64 kvinnor i vårt land heter Conny och Konny som  är en engelsk kortform av Konstantin som betyder den ståndaktige.
Namnet kan också vara en smekform av Konrad. Den vanligaste stavningen är med C. Namnet förekommer också som kvinnonamn, Connie.Namnet har avtagit i användning sedan en topp på 1950-talet.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards