Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Kaela - 22 mars 2009 14:12


 Ber om ursäkt att jag missuppfattade slutet av artikeln...vem som var upphovsman till uttrycket.

Då frågar jag: Är det reportern eller Ulf E. som säger att Jonas kallade Jesus för en tandlös analfabet?
Jag har lite svårt att få det att stämma med den Jesusbild jag tidigare hört Jonas gardell ge uttryck för.

Men säger Jonas G. fel saker ska det givetvis påpekas.

Jonas G. berättade en gång på TV något som grep mig djupt och gjorde mig förtvivlad om hur han nekades ta nattvarden pga sin sexuella läggning.

Jag hoppas det inte är den som spökar här!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/22/1509766-andliga-poliser/


Av Kaela - 22 mars 2009 11:51



Vi tillbringar halva vårt liv
med att göra oss fria
från de dumheter våra föräldrar lärde oss
och den andra hälften
med att lära våra barn våra egna dumheter.
I. Goldberg

Av Kaela - 22 mars 2009 11:45




Att skratta ofta och mycket;
att vinna respekt
från intelligenta människor
och tillgivenhet från barn;
att förtjäna uppskattning
från uppriktiga kritiker
och tåla
att falska vänner sviker;
att kunna uppskatta skönhet;
att se det bästa hos andra
att få lämna denna världen
litet bättre -
antingen genom ett barn
eller en trädgårdsplätt
eller bättre
sociala förhållanden;
att veta
att åtminstone en människa
har andats lättare,
därför att du har levt

RalphWaldo Emerson

Av Kaela - 22 mars 2009 11:34

Att veta att med det här barnet är bebisperioden slut i mitt liv- det gör ont

För många kan det faktiskt vara en sorg.

Denna "aldrig-mer" känsla som kramar om hjärtat.

Aldrig mer snusa i bebishår....

Det finns dock en sorg som är ännu större- och det är siorgen när sista barnet flyttar hemifrån.

Det är en svår omstä'llningsprocess.

Man har varit mamma så länge- eller pappa....och nu blir huset tomt.

Visst kommer de hem. Men det blir aldrig mera detsamma.

Sorgen lägger sig- omställningsperioden slutförs- men en saknad finns kvar som en skugga i livet.


http://www.alltombarn.se/bebis/last-baby-blues-1.23274

Av Kaela - 22 mars 2009 11:14

Det gör mig besviken att Ulf Ekman ger sig på Jonas Gardell efter hans framträdande i Uppsala Domkyrka.

Jag var visserligen inte där...men jag har hört Jonas Gardell förklara sin kärlek till Jesus med en innerlighet som jag sett få andra kristna göra.

Att jämföra Jonas med en tandlös analfabet är en förolämpning inte bara mot Jonas utan också mot den stackars medmänniska som råkar vara både analfabet och tandlös.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=165353


Av Kaela - 22 mars 2009 11:07

Tullen är nog inte så lättlurad.

Det fick en man i 60-årsåldern erfara när han försökte smuggla in amfetamin-dolt under en prästrock.

Ingen står över lagen tänkte tullaren och gick på sin känsla och tog in "prästen" till förhör som ledde till att han nu sitter anklagad för grovt narkotikabrott.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=165453


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards