Alla inlägg den 16 december 2010

Av Kaela - 16 december 2010 17:31

Första arbetsdagen efter ett intensivt och intressant studiebesök i Trondheim Norge angående samarbetet mellan äldreomsorgen och frivilligcentralerna.

Jag har inte ännu sorterat intrycken.

Men jag måste säga att jag är djupt imponerad av vårt västra grannlands framgångar på området.

Skert kommer jag att återkomma till hur bra det är i Trondheim.

Men olyckligtvis plockade jag med mig någon liten förkylningsbacill som har gjort arbetsdagen tuff idag.

Tur det finns Ipren.

Åtta frivilligcentraler finns det i Trondheim som i och för sig är en vidsträckt "by" geografiskt sett!

Den är av ungefär samma storlek befolkningsmässigt som min stad där vi har en frivilligcentral och en filial som öppnar i februari i ett bostadsområde ett par mil utanför stan.


Vi besökte bland annat denna frivilligcentral



Av Kaela - 16 december 2010 10:46

  

  


På Nya Gäddviksbron i Luleå kolliderade i morsé en skolbuss med en timmerbil.

Tio barn fördes till sjukhus.

Dock för observation och eventuellt befarade skador.

Troligtvis är flera av dem. kanske alla- snart hemma.

Så glad man blir när man läser sånt här.

Det kunde ha gått så otroligt illa- men det gick bra.

Visst måste man tro på skyddsänglar - eller hur?


Källa Dagens Nyheter


Norrbottenskuriren har en uppdaterad version och där står att ett av barnen  och en kvinna, fördes till sjukhus -  - och det var inte bara en lastbil - utan flera.

45 barn fanns i bussen tillsammans med tio föräldrar och fem lärare.


Av Kaela - 16 december 2010 10:38

  

 

Alla världens storheter väger inte upp en vän.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards