Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Kaela - 14 mars 2015 17:21

 




Visdom – det kan låta som något ouppnåeligt, gammaldags och absolut ute.
 
Idag talar vi hellre om flexibilitet, kompetens och att vara smart.
 
Någon väldigt klok och eftertänksam person har sagt: "Visheten vilar i tystnaden mellan tankarna."
 


Förra ögonblicket var inte som det här.
 
När du läser det här är det åter helt nytt. - inte samma ögonblick som jag skrev det.
 


Ingenting upprepas, även om det verkar så.
 
Allting är nytt.
 
Hela tiden.
 


Om vi inser att allting alltid -med sekunderna som klockan visar - förändras och blir något annat än det var för en stund sedan då har vi gjort en upptäckt.
 
En upptäckt som kan få oss att hisna.
 
Vi är i rörelse
 
Oavbrutet...
 


Livet  - denna dyrabara gåva - går ständigt vidare.
 
Så viktigt att vi ger oss själva mellanrum ibland - stannar upp- bara vilar - medveten om att allt är i rörelse mot nya insikter som kommer av nya upptäckter.
 
En stund av eftertanke - ger ny kraft - och låter visheten födas i oss

Av Kaela - 14 mars 2015 16:29

 



Mässan är över och jag är många härliga minnen rikare!


Snabba möten - de allra flesta, men möten!

Underbara inspirerande möten med engagerade människor från hela Civilsamhället.

Möten med människor.
Det är ett ögonblick i livet som sätter spår i tillvaron. '

Ögonblicket då främlingen blir bekant, i det vibrerande mötet.


Varje möte speglar sig i dig och formar dig !


Var rädd om dina möten med andra människor.

En främling idag kan visa sig ha största betydelse för ditt fortsatta liv.





Av Kaela - 14 mars 2015 06:07


  


Lördagmorgon och stan känns nästan tom.

Månen hänger halv och lite blek i gryningen.

De flesta sover ännu bakom nerdragna persienner.
Halvåtta (vanlig starttid på jobbet) ska jag vara på Arbetets Museum.

Även om Mässan inte öppnar förrän 10.00

Om du bor i Norrköping ska du inte missa att skapa kontakt med de organisationer och föreningar som visar upp sig på Mässan!

Det kan leda dig till många härliga nya kontakter.


Så här i tystnad möter man verkligen sig själv...på djupet...

Jag tycker om morgnarna - de tidiga - de ensamma med mig själv som enda sällskap.

De gör mig förberedd för dagen och mötet med andra.

Jag blir förberedd så här i ensamheten - för gemenskapen.


Nu ljusnar det ordentligt utanför mitt fönster och det är dags att ta en härlig dusch och låta dagen börja.


Men innan dess säger jag grattis till Matilda och Maud som har namnsdag    och till dig som fyller år förstås   !
Fira ordentligt!


Några kloka ord att ta med oss ut i dagen måste vi förstås ha.

Här kommer de.....



"Vi behöver Glädje liksom vi behöver luft. Vi behöver Kärlek liksom vi behöver vatten. Vi behöver varandra liksom vi behöver den jord vi delar."

Sagt av okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards