Alla inlägg den 18 mars 2015

Av Kaela - 18 mars 2015 20:46

 



Du gav väl din bussförare ett extra stort leende idag!


Idag - den 18 mars - är det nämligen bussförarnas dag.

Nog behöver de en egen dag som på både bekväma och obekväma tider rattar bussen med säker hand.


Grattis på bussförarnas dag alla bussförare!!!

Av Kaela - 18 mars 2015 18:44

 



Jag vet att det i dagens Sverige kanske inte ses med blida ögon att hylla tvåsamheten. Kärnfamiljen.

Men jag tänker inte lägga vikt vi det utan hylla i alla fall!


Men vad är det då för fördelar med att vara gift kanske du invänder.


En stor fördel är att ha någon att komma hem till på kvällen.

Dela vardagen med.

Någon att berätta för hur dagen varit.

Och få höra hur hans eller hennes dag sett ut.


Någon finns där alltid för dig.

Och du finns för någon.
Två behov som uppfylls.

Behovet av att ha någon och behovet av att behövas.


Någon säger dig sanningar som du kanske inte alltid gillar.

Men denne någon ser mer än någon annan vem du är och har en enorm möjlighet att hjälpa dig i ditt växande som människa.


Någon kan hjälpa dig att resa dig upp när diu snubblar.

Det gör vi alla ibland.

Livet blir för mycket eller ger oss ett slag i solar plexus.

Då behöver vi någon som förstår och kan ge oss en kram när vi behöver det som bäst.


Jag skulle kunna göra denna lista oändligt mycket längre, men jag väljer att stanna här.

Jag vet att många lever i en ofrivillig ensamhet eller singelskap.

Och jag förstår att det jag säger här ovan kan verka som ett hån.


Det är inte ett ögonblick min mening.

Vad jag vill är att slå ett slag för den gammaldags familjen.


Nu invänder du kanske att man kan ha det så även om man är sambo.

Och det är klart man kan.

Men- för  min egen del ökar det tryggheten att ha två ringar på fingret.


Tycker du som jag  -eller tycker du att kärnfamilj och tvåsamhet är ett gammalt ok som vi ska kasta av oss?

Berätta gärna.






Av Kaela - 18 mars 2015 06:10


 




Detta vet du egentligen.

Men jag vill påminna dig så här i arla morgonstund med en helt ny vecka framför!


Ingen annan än du vet hur något känns för just dig. .

När det gäller känslor finns det inte rätt eller fel.

Du - som den du är reagerar påditt sätt.


I varje stund är varje människa unik.

Sinnets stämning, kroppens balans, känslornas svängningar för just dig i just den situation du är i är fullständigt unikt!

Fantasier, förhoppningar och tankar som du har kan påminna om dem en annan människa har - men ingen annan än just du har just de tankarna, de drömmarna, de förhoppningar du har.


Också när det gäller smärta - fysisk eller mental är det ingen som kan säga att du inte har så ont som du känner att du har.

Det går inte att jämföra två människors smärtupplevelse eftersom vår smärtröskel är så olika.


Om du ska gå igenom en behandling eller ett ingrepp och frågar någon annan som också gjort det hur det var - och den svarar: "Det var lindrigt".

Medan du upplevde det riktigt smärtfullt.

Den personen har inte fel - men det har inte du heller.

Bådas smärtupplevelse är helt unik.


Så att jämföra sig är meningslöst.

Var den du är - slå vakt om det du tänker och känner.

Det är du! - Och DU är en underbar och unik person!


Så ska jag förstås gratta Edvard och Edmund som har namnsdag idag!   


Ett stort grattis också till dig som fyller år!  


Och ett klokt ord att ta med oss ut i dagen förstås.


"Jag har lärt mig, att varje dag ska man sträcka ut handen till någon. Alla
behöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln."

Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards