Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Att leva sitt syfte.

Av Kaela - 29 november 2016 17:34

 

 

Alla bilder vi bär i vårt undermedvetna påverkar och styr oss.

Så är det oavsett vi är medvetna om det eller inte - oavsett om vi vill det eller in

Om vi ser oss själva som én människa som övervinner....som hittar utvägar är det betydligt större chans att vi klarar oss genom svårigheter än om vi har bilden av oss själva som svag och i behov av hjälp.


Jag är för min del väldigt säker på att såväl jag själv som alla andra människor på jorden är här av en anledning - har ett särskilt syfte.

Det finns också forskning som visar att om du  upplever att du lever ditt syfte ger mening åt prövningar, motivation till handling, ökad livstillfredsställelse och till och med bättre immunförsvar

Alltså är det en bra övertygelse.

Forskaren W Damon definierar syfte som ”en stabil och generaliserad intention att åstadkomma något som är meningsfullt både för dig själv och viktigt för världen bortom ditt själv.

Jag tycker det är otroligt vackert uttryckt - och dessutom håller jag helt med om det.


Jag har den sista tiden ofta ställt mig frågan Vad är viktigt för mig nu och varför är det viktigt?
I många många år har jag precis vetat vad jag har för syfte.

Att finnas där jag gjorde långa dagar för att se till att människor fick den hjälp av en medmänniska som de behövde.

Jag har älskat det syftet men börjar på grund av min avtagande syn få svårt att fylla det.

Därför är det min sista dag i morgon - i det jobbet.

Men jag vet att något väntar - ett syfte jag ska fylla nu - med de tillgångar och brister som är jag!


Just nu ska jag ta mig tid att lyssna till mitt eget inre, min egen sanning, och hitta vägen genom labyrinten som jag på ett sätt upplever är jag helt övertygad om att jag kommer att göra.

Min blogg har hitintills handlat ganska mycket om min äslkade arbetsplats Frivilligcentralen i Norrköping.

Det kommer aldrig att bli samma "insides" - berättelser även om jag kanske kommer att berätta om något.....men mest blir nog vägen framåt den närmaste tiden en lite mera privat resa.

Hoppas du fortsätter att följa med!


Allt gott till DIG!






 
 
Ingen bild

Stina

29 november 2016 22:10

Håller helt med dej i det du skriver!
Visst är det lite sorgligt att behöva sluta ditt fantastiska jobb,
du har säkert hjälpt massor av människor. Nu får du göra som du skrev, lyssna till ditt inre, sitta på din balkong och tänka på allt du gjort, så kommer det säkert annat du kan göra som har nya syften...
Du skriver ju så fantastiskt bra om olika saker, en bok om
all denna klokskap skulle va fint!
Kram från Stina

Kaela

30 november 2016 06:08

Vad gullig du är Stina.
Behövde dina goda ord nu när jag ståt i begrepp att snart göra mig iordning för den sista arbetsdagen. (Även om jag har ett litet utsträckt uppdrag till måndag få jag ska hålla i firandet av Internationella Frivilligdagen här i Norrköping på Matteusgården.

Stor kram till dig!

 
TantGlad

TantGlad

30 november 2016 04:31

Visst är det så, för jag tror åxo att alla människor finns på jorden för ett syfte. Vi alla är viktiga. Vi alla har olika uppgifter och olika saker att lära oss .
Intressant det där

Stor kram till fina dig.

http://tantglad.bloggo.nu

Kaela

30 november 2016 06:05

Ja visst gör det livet både viktigare och rikare att tänka så än om man tänker att allt är en slump.
Ja verkligen intressant. Man kan ju prata länge om det!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards