Direktlänk till inlägg 14 september 2017

Att leva i presens

Av Kaela - 14 september 2017 10:48


 



  Att leva i presens

och inte i imperfektum
och ännu mindre i konditionalis.
Att Leva NU och HÄR
och inte då och där
och om, såvida, ifall, om inte
och långt i fjärran.
Att leva sitt VERKLIGA liv
med ÖVERTYGELSE
och TILLIT.
 
Att leva sin glädje med trygghet
sin framgång med tack
sin smärta med stillhet
och sin sorg med öppna ögon.
 
Att leva så
är barnets privilegium,
det barns
som har sitt livsrum i en rymd av kärlek.
 
                                         Anita Wennerborn ur “Som barn"

 
 
Ms. W

Ms. W

14 september 2017 11:37

Försöker leva här och nu, men har nu också mina tankar på resan till Portugal jag planerar att göra om drygt 1 månad!

Tror nog att jag alltid har haft en fot i då och sedan, också när jag var barn faktiskt... Men lekt mycket i här och nu också.

Önskar dig en fin torsdag!

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

14 september 2017 15:28

Man måste ju alltid planera framåt.
Det har sin tjusning det också.
Och att åka till Portugal låter ju enormt spännande.

Förstår att du längtar fram till den resan.

Det bästa av det bästa till dig!

 
Ingen bild

Ms. W

14 september 2017 16:36

Jo, det är så sant. Var för många år sedan till Madeira som ju hör till Portugal. Men det blir första gången på fastlandet. 8 dagar sammanlagt. Nu är det ju också euro som gäller, escudo när jag och mina föräldrar var till Madeira. Har för mig att jag fick bestämma resmålet då. Inget dumt valt, skulle det visa sig.

Hoppas få med mig många fina foton hem och få in Portugal i en historia sedan också... Skriver ju berättelser.

Det bästa av det bästa till dig också!

Kaela

14 september 2017 20:05

Härligt att se fram emot denna resan.
Och du kommer helt säkert att få med Portugal i någon fin berättelse.
Och bilderna ser jag fram emot att få se.
En härlig torsdagskväll önskar jag dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards