Alla inlägg den 12 september 2017

Av Kaela - 12 september 2017 20:51

 



Det finns ett nordiskt ordspråk som säger: "Prisa inte dagen förrän solen har gått ner"


Det har den gjuort med råge nu.

Det är helt mörkt därute.
Höstmörkret sitter vid rodret och de l¨nga ljusa kvällarna är ett minne - igen - och en längtan.....


Dagen har varit överfylld med aktiviteter i olika föreningar.

Med DHR en eftermiddagsfika för att tacka sommaren kaffevärdar ute vid Sjöstugan.

Med "Norrköping för alla" en manifestation med march och tal.

Många paroller....Höj pensionerna....Ta inte bort våra personliga assistenter= Rör inte lagen om LSS som betyder Lagen om särskilt stöd.
Och Utvisa inte ungdomar till Afghanistan - det är krig där.


Alltsammans viktiga frågor.

Jag tror vi behöver värna rätten till ett bra liv för alla.

Tillsammans!

Det var roligt att få göra det tillsammans med många!

Nu är det dags att tacka för en fin dag och önska DIG en riktigt god natts sömn!

Av Kaela - 12 september 2017 19:20

 

 

 

 

Somliga människor glömmer man med tiden

andra glömmer man tiden med.

Det är en sådan människa jag vill vara.

Av Kaela - 12 september 2017 06:00

 

 

 

Mötte en kvinna härom dagen som hade sitt lilla barnbarn vid handen.

En piggögd sjuårig liten tjej.


Vi kom att tala om en person vi båda känner som just lämnat jorden och barnets mormor sammanfattade vårt samtal med orden: "Hon var en verkligt god människa."

Medan jag instämde såg jag hur den lilla rynkade pannan...och så kom det...."God...smakar en god människa gott!"

Vi skrattade - så som vi vuxna gör åt barns funderingar. Lite roat. Lite överslätande.


Men när vi skildes åt och jag gick vidare tänkte jag:

Inte så dumt tänkt...att en god människa smakar gott.

Upplevelsen av en annan människa är ju så oerhört mångfacetterad.

Och när det är en människa som utstrålar godhet tror jag alla våra sinnen tar in det.

För det är ett svar på en längtan vi alla har. Godheten!

 Åtminstone är jag sådan att tt när jag möter en genuint god människa faller ett ljus över minst en hel dag, ibland en vecka!

 

En verkligt god människa är en människa som inte frågar:Vad vill jag ha ut av livet? De frågar istället: Vad vill livet ha ut av mig? 

 

Faktum är att jag tror att när vi ger livet vad det vill ha av oss - ja då får vi ut det allra, allra bästa av livet!

 

 

Av Kaela - 12 september 2017 05:26

 

 

 

Idag är det Åsa och Åslög som har namnsdag - det är den 12 september! Och det är en tisdag!

Gratulerar er som bär något av de vackra namnen - och också DIG som fyller år idag!

Ta hand om dagen - den är speciell!


*Åsa är ett namn av nordiskt ursprung.
Det betyder "drottning av gudinnor" och motsvarar det runsvenska namnet Asa och norskans och danskans Åse, Aase. Namnet var som var allra vanligast bland nyfödda under 1970-talet.

37 432 kvinnor bär namnet Åsa i vårt land

 

 

*Åslög är ett tvåledat fornnordiskt namn med betydelsen 'lovad åt gudarna'.
Den första delen av namnet, as-, är samma ordstam som as- i asagudarna och finns som Aslög i den nordiska mytologin.

Endast 53 kvinnor bär namnet Åslög i Sverige

Av Kaela - 12 september 2017 05:19

 

 

 

Att ta emot allt jag möter
som redskap
för att förvandla
det onda
det som smärtar

som väcker odjuret

Först när jag vänder mig
bort från mitt eget
kan jag förstå
vidden

av att dela himlen
- hur kärleken
låter våra själar mötas
i det förbund
som endast himlen äger


Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards