Alla inlägg under mars 2010

Av Kaela - 5 mars 2010 13:39

ja - usch jag vet wiper - det är vanisnne att gå sjuk till jobbet.

Men sjuk är ett ord som strukits ur vokabulären i Sverige.

Så länge du kan stå på benen ska du ju gå till jobbet.

Nu är mitt jobb lite speciellt- jag arbetar som samordnare på en frivilligcentral

www.frivilligcentralen.se

- och många skulle ha blivit utan den hjälp de behöver om jag bara talat in ett meddelande att jag var sjuk.

Hoppas att våren gör sitt intåg nästa vecka!

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2635967-idag-gor-jag-det-jag-sager-man-inte-bor-gora/


Av Kaela - 5 mars 2010 13:35

Ja men du wiper - det är en teori man hör nu och då- så det ligger helt säkert något i den.

I länder där renligheten inte är lika minutiös som i Sverige finns ju just inga allergier.


Ha en riktigt skön helg!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2636594-allergi-er-kanner-vi-till-men-manga-ovanliga-allergier-finns/

Av Kaela - 5 mars 2010 13:02

wiper - roligt att du gillade bloggen- och jag håller med dig -ingen kvinna ska behöva uppleva otrygghet i sitt hem...

Bra att du visste vart Vicke tagit vägen.


En riktigt skön helg till dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2636779-hedersmord-ingen-liten-foreteelse/

Av Kaela - 5 mars 2010 12:41

  


Du ber


från djupet


av ditt hjärta


"Gud visa mig ett mirakel"



Då föds ett nytt liv


till jorden.



Om det


vet du inget


Så du höjer rösten:


"Rör vid mig Gud så jag vet att du är här"



Och Gud reste sig och rörde vid dig



men du viftade bort fjärilen.



och gick därifrån...


Kaela

Av Kaela - 5 mars 2010 11:20

5 000 dödas varje år i så kallade hedersmord.

Hur nu mord kan ha någonting med heder att göra.


Bedömningar visar att så stor del som en tredjedel av världens kvinnor någon gång blivit slagna, våldtagna eller utsatta för annat övergrepp.

sade FN:s människorättskommissarie Navi Pillay.


Med andra ord kan man fastslå att den faligaste platsen för kvinnor är i den trygga familjens famn.


Så kallade hedersmord handlar om fall där flickor eller kvinnor mördats av någon av sina familjemedlemmar sedan de  gift sig mot familjens vilja eller haft en utomäktenskaplig affär och på så vis - enligt familjens män - dragit skam och vanära över sin familj.

En vanära som man tydligen anser kan suddas ut genom mord.

Klart bisarrt!


Läs mera här:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/fn-hedersmord-dodar-tusentals-1.1056184

Av Kaela - 5 mars 2010 10:36

Att allergier blir allt vanligare är något som de flesta av oss hört och många erfarit och erfar hela tiden.

De flesta har vi hört talas om.

Men det finns mycket man kan vara allergisk emot som vi inte tidigare vetat så mycket om.


Köttallergi, vattewn, värme, kyla, hennatatueringar,chokladallergi mm.

Undrar vad det är som gör att vi har blivit så allergiska idag.

Och att det ökar oavbrutet.

Dessutom blir vi allergiska mot saker människor haft omkring sig i alla tider.


Läs mera här:


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6713654.ab



Av Kaela - 5 mars 2010 10:18

Oh vad avundsjuk jag blir på er i Skåne Rebecca!

Här ligger ännu drivorna meterhöga och när jag åkte till jobbet var det -13 grader.

Brrrr....

Många /garanterat virusfria / kramar till dig kära dotter och till Anna!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/04/2634340-varen-har-kommit-till-skane-ryktas-det/

Av Kaela - 5 mars 2010 10:15

Ja e-k - jag jobbar mer än försiktigt och kan nog gå hem vid tretiden när det mesta är åtgärdat- och då blir det som sagt sängen direkt.

Tack för din gulliga kommentar!


Kram

http://kaela.bloggplatsen.se/2010/03/05/2635967-idag-gaor-jag-det-jag-sager-man-inte-bor-gora/


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards