Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Kaela - 1 februari 2010 21:12

Ja kristina - hur skulle man klara denna Sibiriska kyla utan kaffe.

Det vore nog inte möjligt.

Hoppas din dag har varit bra och ja sälg är ett underbart bud om den vår som väntar - om inte bakom hörnet....så strax därefter!


Kram och ha det riktigt gott!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/01/2483094-en-bra-dag-till-dig/

Av Kaela - 1 februari 2010 19:13


  


Under många år
har jag sökt ett svar
på den svåra frågan
--vad är lycka

i går kom vinden
med sitt enkla svar
--viskade det
mjukt i mitt öra
--att vara
i någons varma tanke

jag har känt på svaret
prövat det på erfarenhet
på vad livet lärt mig

jag tänker pröva svaret
ännu ett tag
men redan nu känner jag
att vinden har rätt
--att vara
i någons varma tanke

Birger Franzen

Av Kaela - 1 februari 2010 19:01

Fundera över vad du har för personuppgifter ligger ute på internet.

Identiteter kapas allt oftare - någon som köper varor och får produkten, medan du får räkningen.

Man kan tydligen inte vara nog försiktig!


Läs mera här:


http://www.svd.se/naringsliv/it/allt-fler-far-sin-identitet-kapad_4185605.svd

Av Kaela - 1 februari 2010 18:56

Att det verkligen gäller att kolla när man tar ut pengar i automat eller betalar med sitt kort är ingen tvekan.

I jämn ström kommer nyheterna om hur folk blivit av med pengar.

Inte mindre än fyra fall med kopierade kontokort anmäldes samtidigt till Lundapolisen.

Så bor du i Lund kanske du just nu ska se upp lite extra.


Läs mera här:


http://sydsvenskan.se/lund/article625993/Manga-anmalningar-om-plundrade-konton.html

Av Kaela - 1 februari 2010 06:12

  


Jag önskar er alla en bra dag!

Första dagen i februari.

En helt ny månad.

 

 

Och nu för varje dag oss närmare våren.

I väntan på den så bjuder jag dig på en kopp varmt kaffe!

 

Varsågod!


  

Av Kaela - 1 februari 2010 06:02

 

  

 

En personalchef på ett större svenskt företag satt hemma vid köksbordet och förberedde ett föredrag. Det skulle handla om vänskap. Bäst som han satt där och funderade över vad han skulle säga, kom hans sjuåriga dotter in i rummet. Han tänkte att hon kanske kunde bidra med något till temat och frågade henne därför:

Vad är vänskap för dig?

Vänskap sa dottern, vänskap är ungefär som skuggan.

Hur då, menar du?

Jo, jag tycker att vänskap är som skuggan. Ibland är den framför mig, ibland bakom mig, men den är alltid med mig.

Av Kaela - 1 februari 2010 05:54


  

 

 

Jag har ingen rätt att vilja förändra andra, om jag själv inte är öppen för förändring.

Martin Buber

Av Kaela - 1 februari 2010 05:50

Livsmedelsverket alla att dagligen äta minst ett halvt kilo frukt och grönsaker per dag, fördelade på minst fem portioner.

Och nu når vi i princip upp till det i Sverige.

Vilket är väldigt bra då frukt och grönt hjälper till att skydda mot både cancer och hjärt-kärl sjukdomar.

Så frossa i butikens grönsaks och fruiktdisk.

Det är inte bara gott och ger energi - det ger dig ju ett extra skydd också.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=201260

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards