Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Kaela - 4 maj 2010 19:51

 Blekinge Läns Tidning skriver om att nervgift har hittats i fisk och musslor som fiskats i Östersjön.

Giftet heter BMAA och har kopplats till obotliga sjukdomar  som als, parkinson och alzheimer men ämnets eventuella roll i sjukdomsuppkomsten är inte klarlagd.

Ganska ruggugt tycker jag förstås.

Ibland får man lite panik och undrar vad man egentligen kan äta.



Av Kaela - 4 maj 2010 19:34

  

Bilden har jag fått från Lena


Ännu på jobbet!

Massor av skrivarbete som blivit liggande men som jag klarat av.

Sista stunden här - i väntan på mannen i mitt liv som också haft långdag på sitt jobb roar jag mig med att läsa lite kända och okändas blogg.

Så skönt det är när man hunnit undan högarna med papper- sorterat i prmar, kastat - och fått under kontroll.



Av Kaela - 4 maj 2010 16:59

Aldrig har männen tagit ut så mycket föräldraledighet som idag.

Trots detta säger TCOs ordförande Sture Nordh i VLT att det kommer att ta 51 år innan vi har en jämställd föräldraförsäkring.

Dessutom har uttaget av pappadagar just nu saktat ner lite grand.


Vi kanske på ytan kommer att ha en jämställd föräldraförsäkring om 51 år - men jag tror det kommer att ta generationer innan den totala föräldrajämlikheten är ett faktum - om ens någonsin.


Medveten om att det låter pessismistiskt.

Men jag är verkligen ingen pessismist - snarare realist.

Så länge det är i kvinnans kropp som barnet startar sitt liv så kommer kvinnorna att ha ett försprång i föräldrakänslan.


Undantagna är förstås adoptivföräldrarna.

Där står mannen och kvinnan på samma startruta.


Vad det leder till - och om det kan överbryggas- det får vi se.



Av Kaela - 4 maj 2010 16:49

Vet inte vem som är upphovsman/kvinna till de här raderna men jag fick dem i ett mail från en vän för en vecka sedan - vännen vet inte heller...


  



Tro är
ingenting du kan se
det är ingenting du kan röra
men du kan känna den i ditt hjärta


Tro är
det som får dig att fortsätta försöka
när andra skulle ha gett upp
det får dig att fortsätta tro på
det goda i andra människor
och hjälper dig att finna det


Tro är
att lita på en makt
högre än dig själv
och veta att vad än som händer
kommer denna tro att leda dig genom vad som helst
det är att tro på sig själv
och ha modet
att stå upp för vad du tror på


Tro är
frid mitt i en storm
beslutsamhet mitt i en motgång
och säkerhet mitt i ett bekymmer
för ingenting kan röra den
som är skyddad av tro.


Av Kaela - 4 maj 2010 12:58

Sitter här och önskar att jag kunde vara i Eslöv idag och bjuda kära dotter Rebecca på tårta på hennes födelsedag!


Men jag skickar dig en bukett symboliskt på bild så här Rebecca


  

  och en bild av den tårta jag skulle bjuda dig på  - om jag var där.


  


Massor av grattiskramar Rebecca


Av Kaela - 4 maj 2010 12:51

Självklart får du låna både bilden och texten Gunilla!


ha det riktigt gott och var rädd om dig!


kram


Dagens kloka ord

Av Kaela - 4 maj 2010 10:03

Godmorgon  e-k - eller god förmiddag är det dags att säga nu.


Hoppas allt är väl med dig och att du njuter av dagen


Kram


Lite röriga morgonfunderingar

Av Kaela - 4 maj 2010 08:23

Lillemor smittades med HIV 19 år gammal.

Hon flyttade från den ena änden av Sverige till den andra.

Mötte en man, gifte sig fick två barn.


Hela tiden förträngande sin sjukdom.


När allt uppdagas av en läkare och Lillemor tvingas berätta för sin man polisanmäler han henne.....

Lillemor döms till två och ett halvt års fängelse.....


Varken mannen eller hennes två barn har drabbats av HIV-smitta.

Det är så märkligt att man börjar undra....hur smittsamt är egentligen HIV?

Läs hela denna berörande artikel i SvD




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards