Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Kaela - 12 juli 2013 16:25

Den här lilla skylten  Gilla · ♥  står nedanför varje inlägg när man går in på sina bloggvänners bloggar på Bloggplatsen numera.

Man kan gilla ett inlägg.

Bra när tiden känns för knapp för en kommentar!



Bara en liten negativ sak.

Man kan inte gilla när det redan har gillats 2 gånger. Så vitt jag förstår.

Av Kaela - 12 juli 2013 12:45


          



Är du ledsen, eller deppig!


Tänk så här:


Skillnaden mellan lycka och olycka är bara ett O -  och det ser iallafall bara ut som en nolla.

Av Kaela - 12 juli 2013 11:26

Svenska folket går allt mera sällan på begravningar skriver Svenska Dagbladet i sin artikel.

Inte är väl begravningar det bästa som finns att gå på.

Men de är en viktig möjlighet att sätta en punkt - att säga ett sista hej då till en person som haft betydelse i ens liv.


En människa som vi känt och älskat är död.
Borta. 

Det är i samband med begravningen som det står klart hur stort tomrummet och saknaden faktiskt är.

Och nog borde vi våga möta våra känslor och stanna upp en stund mitt i livet och tänka på allt fint den här personen som inte längre vandrar med oss betytt.

För mig och för andra.


Det betyder också mycket för de anhöriga  att känna att det finns flera som sörjer deras familjemedlem.


Låt oss tänka efter - så vi inte missar något väsentligt i detta att vara människa.

Av Kaela - 12 juli 2013 09:45


 




Såsom daggkåpan fångar en droppe  regn

på sitt utspäda blad

och låter den glida gnistrande ner

till en mörk skål,

—så vill jag fånga kärleken—

som en droppe dagg i soluppgången

vill jag bära den — blänkande

djupt i mig

där blodet strömmar

 i hjärtat.


Elsa Grave

Av Kaela - 12 juli 2013 09:20

 




Så här på morgonen av den dag som väntar på dig och mig hittade jag i min låda för gamla brev och sånt som man absolut inte vill kasta men inte vet var man ska göra av -  ett brev från en vän som så tänkvärda ord.

Nu ger jag dem vidare.

Till dig!

Tror det var det jag skulle göra - det var därför de dök upp - någon behöver dem just idag!


 

Du är den perfekta du.

Ingen kan vara bättre du, hur mycket de än försöker.
Det innebär inte att du inte kan bli mer än du redan är.
Det innebär helt enkelt att du inte tävlar med någon.
 
När du verkligen har accepterat det faktum att du har allt du
behöver för att bli dig själv helt och fullt gör du dig fri från en konstgjord
identitet som du själv har skapat.
 
Att vara någon du inte är kräver enorma insatser av energi som
skulle kunna användas till någonting mer produktivt.
 
Eftersom du är unik är budskapet här klart.
Du har något att erbjuda som aldrig kommer att bli möjligt en
gång till.
 
 Om du inte sätter värde på det är det inte bara en tragedi för dig
själv utan faktiskt för hela världen.
 
Jag vill påminna dig - och mig själv om detta idag.
Du är DU - och det är fantastiskt.
 
Av Kaela - 12 juli 2013 09:10

 



Det enda ondskan behöver för att segra, är att det goda ingenting gör. 


Edmund Burke

Av Kaela - 12 juli 2013 09:01

Idag är det fredagen den 12 juli och Herman och Hermine har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


8 041 män  i Sverige. har förnamnet Herman

Av dessa har 2 228 namnet Herman som tilltalsnamn.

Även 3 kvinnor bär namnet.

En av dem som tilltalsnamn.

Dessutom bärs namnet som efternamn av 104 personer.

Herman är ett forntyskt namn, ursprungligen Heriman som är sammansatt av orden heri som betyder krigshär och man.

Namnet har funnits i Sverige sedan 1250


658 kvinnor i vårt land bär förnamnet Hermine.

Av dessa har 140 namnet Hermine som tilltalsnamn.

Hermine är ett tyskt namn som är bildat av det forntyska ordet irmin som betyder mäktig, stark.

Oklart hur länge namnet funnits i Sverige

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards