Alla inlägg den 7 april 2015

Av Kaela - 7 april 2015 06:05

 



En ny arbetsvecka efter en dubbelt så lång helg som vanligt.

Ännu är det ganska mörkt ute...och svårt att säga vilket väder vi får.


Men att det är en ny dag och en ny vecka- det vet vi!


Varje dag är en gåvat, något stort att ta vara på.
Inte en transportsträcka från igår till imorgon.

Stort att vara människa - något att stanna till en stund inför så här meddetsamma man vaknat.


Känner mig pririterad som har ett hobb att gå till och dessutom ett jobb jag älskar.

Många människor har inget jobb.

Skulle ge mycket för att få kliva upp i ottan och göra sig redo för en ny dag på sitt arbete.


En gång i tiden bestämde jag mig för att göra en tacksamhetslista.

Skriva upp allt jag faktiskt hade att vara tacksam för.

Då hamnade mitt jobb högt upp.

Och det skulle det fortfarande göra - om jag skrev en sån lista idag.

Inte före familjen....den är ju det absolut dyrbaraste.

Faltiskt inte före vännerna heller.

De är ju också något oerhört viktigt.

Men strax därefter.


Jag önskar dig en bra dag!

En dag då du känner att du är där du vill vara på alla sätt.


Så önskar jag en särskild dag till dig som heter Irma eller Irmelin - du har namnasag idag! Grattis!  


Och till dig som firar födelsedag. Ett stort grattis!   


Och ett citat - förstås - att ta med oss ut i dagen:


"Den tid som har gått kan vi inte få tillbaka, även om vi kan lära av den.
Framtiden är inte ännu vår, även om vi planerar för den.
Vår tid är nu.

Vi har bara idag.
Charles Hummel"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards