Alla inlägg den 16 april 2015

Av Kaela - 16 april 2015 21:42


 




Vi pratar oerhört mycket om ålder vi människor.

Vi säger att den är så och så gammal - men det syns då verkligen inte.

Eller - vi säger något annat i den stilen.


Visst är äldern på en människa intressant.

Men det är definitivt inte det intressantaste om just den människan.


Och det kräver inte varken klokhet eller godhet att se yngre ut än vad det står i passet.


För att inte tala om åldersskillnad.

På jobbet, i relationer, mellan vänner, mellan makar.

 
Jag har vänner i alla åldrar- och det är en otrolig rikedom som jag är glad och tacksam för.


Och på tal om ålder börjar det bli dags för mig att inse att jag efter 11 timmars arbetsdag och med en väckarklocka som skallar oförskämt tidigt måste lägga mig för att orka med morgondagen.


Jag är ju i varje fall inte tjugo år längre!


Önskar dig och oss alla en god natt!





Ta med dig detta kloka citat när du borstar tänderna för att hoppa ner mellan lakanen.


"Om det är viktigt för dig kommer du att hitta en väg att nå det - om inte kommer du att hitta en ursäkt"

Okänd tänkare

Av Kaela - 16 april 2015 08:12

 

Bilden från DN


En härlig och intressant artikel om hur man som fattig italienare kan handla mat utan pengar kan du läsa här i Dagens Nyheters artikel!


Butiken är en en del av ett större hjälpcenter och drivs av Caritas-Katolska kyrkans hjälporganisation

Av Kaela - 16 april 2015 06:07

 



Solen skiner idag också!

Få se om vi får ha den kvar idag eller om den gömmer sig och låter det regna över oss under eftermiddagen som den gjorde igår.


Att få möta en ny dag - det är ingen självklarhet.

Det är en gåva och en möjlighet.


Ingen av oss vet vad dagen bär med sig

Om vi vill att dagen ska bli så bra som möjligt är det en god hjälp att möta den med förväntan.


Kanske är det för dig som för mig att du går in i en dag som är välfylld med uppgifter.

Så viktigt då att vi ser till att få en stund mellan varven för eftertanke och avslappning.


Gratulerar dagensa namnsdagsbarn, Patrik och Patricia!   


Och - förstås - dig som har födelsedag idag!   


Ocjh låt oss komma ihåg idag - det jag såg broderat på en väggbonad för en tid sedan:


"Varje skugga talar om att det finns ett ljus någonstans"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards