Alla inlägg den 22 april 2015

Av Kaela - 22 april 2015 12:20

 




Igår eftermiddag gjorde jag ett hembesök hos en äldre dam som bett att få en frivillig som besöker henne och kan ta ut henne ibland.


Ensamheten skrek emot mig från väggarna.
En undertbar gammal kvinna med fonder av livsvisdom och kristalklart minne.

Med ett annat födelseland än Sverige.

Men med en nästintill perfekt svenska.


Nu har jag förhoppningsvis - som tur är - en frivillig står och väntar på uppdrag.

Och vid ett kort telefonsamtal sa hon sig vara intresserad av detta uppdraget.


Underbart!

Vårt behov av frivilliga är nästan alltid hur stort som helst.

Jag har en hel pärm full med längtan att lägga i nya frivilligas händer!






Av Kaela - 22 april 2015 09:00

 



Visst har du lämnat


gått in i osynlighetszonen


men du bor i  mitt minne

och i mitt hjärta

där lyseralltid  lampan
i fönstret


och jag anar
din gestalt
liksom i stjärnors ljus

bakom skira gardiner


och blomman
som du planterade

bär sköra knoppar


Kaela


Av Kaela - 22 april 2015 06:17

 


April går redan mot sitt slut.

Tiden rinner.

Ibland känns det faktiskt som att man springer efter tiden och håller den i svansen.

Istället för att leva mitt i det nu som varje ögonblick är.


Jag  tror att en stor hjälp till att leva i nuet är att leva i kärlek.

Ge ut av det goda och ljusa och varma som bor i oss.


Ett ord i kärlek, en mjuk kärleksfull kram eller en varm blick kan göra underverk.

För den som möter det och får det.

Men också för den som ger det!

Att ge och ta emot skapar helande och växande utan gränser.
Din och min uppgift är att förmedla den till alla vi möter, i alla våra handlingar o.

Och inte glömma oss själva.

Starta den här dagen med att ställa dig i spegeln och berätta för dig själv hur fin du är.

Hur stark du är - och hur kärleksfull!

Då får du uppleva hur du ger ut under dagen - och får tillbaka.


Ta med dig detta kloka citat ut i din dag.


Låt oss tala om kärlek! Låt oss tala om den sanna kärleken, som ständigt växer och får världen att röra på sig och gör människan vis.

Paulo Coelho


Grattis till Allan och Glenn som har namnsdag idag!  


Och förstås - till dig som fyller år!   


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards