Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av Kaela - 10 augusti 2017 20:15

 !  

 

 

 

Mötte en mycket speciell kvinna idag.

Vi satt på samma möte....och jag blev mer och mer illa berörd av hennes dominans och snarstuckenhet.

Helst ville jag ta min ryggsäckoch lämna sammanhanget!

Men så kom jag att undra över vad som gjort henne sådan.

Jag bestämde mig för att möta hennes olika utfall med kärlek och värme.

Jag märkte att det gjorde henne lite förvirrad.
Men jag lade också märke till hur hennes ord mjuknade....och blicken inte längre var så vass som tidigare.

 

När mötet var slut undrade hon om jag ville åka med henne hem - (trots att det var en omväg för henne)
Jag tackade ja!
Av både nyfikenhet och bekvämlighet.

Väl i bilen började hon ganska omgående berätta om sin ende son som inte träffat sitt livs kärlek förrän strax före 40 år och hur de inte hann få några barn innan han råkade ut för en olycka som satte honom i rullstol.
Jag märkte hur starkthon påverkades av både sorg och bitterhet.

Jag tackade henne för skjutsen och för hennes förtroende då ag lämnade bilen.
Jag mötte ett tårfyllt ansikte som sa: "Det var bra att få berätta".


Hur ofta är det inte så.

Att den bittra och kanske till och med elaka person som vi inte alls vill ha med att göra gömmer blödande sår under sitt beteende.

Jag är glad för dagens möte och jag tror att hon kanske också är lite glad i alla fall!


Nu har det blivit kväll och snart sovdags.

Jag önskar DIG en riktigt skön avslutning på torsdagen och en god natt så småningom!





Av Kaela - 10 augusti 2017 10:58

löv  




Gick en långpromenad igår.

Underbart skönt. Lagom varmt och lagom mycket vind!

Plötsligt upptäcker jag att trottoaren där jag går är ganska fylld av gula löv.....vi ser det inte på träden ännu - men vi ser det på de löv som släpper taget och ligger där med sitt budskap om att sommaren går mot sitt slut.


Kanske behöver vi påminna oss om att det viktigaste inte är vädret!

Det är att vi har varandra....

Du som inte läst om alla fantastiska människor och möten i min bok "Ord och visor ur en frivilligsamordnares visor"

Köp den - den värmer inför hösten.

 


Föutom att du kan köpa den här kan du be din bokhandlare ta hem den. Eller hör efter om den finns på ditt bibliotek!

 

 

 

http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?ac_used=no&search_word=ord+och+verser+ur+en+frivilligsamordnares+dagbok


På Adlibris hittar du den här: 

 

http://www.adlibris.com/se/sok?q=ord+och+verser+ur+en+frivilligsamordnares+dagbok


Du som inte läst om alla fantastiska människor och möten i min bok "Ord och visor ur en frivilligsamordnares visor"

Köp den - den värmer inför hösten.


Av Kaela - 10 augusti 2017 08:07




 


Vissa dagar

har ingen sol

såna dagar

är det viktigare
att vara tålmodig

än att vara modig

den dagen
när mödan
är lång

och natten
utan ro

finns det ändå en vila
i tanken

att det avgörande
inte är min kraft

så länge Någon håller mig
i ett fast grepp

Kaela

Av Kaela - 10 augusti 2017 06:19

        

  



Idag är det en grå och lite sval morgon här i "Peking" (Smeknamen för Norrköping och betyder "Den norra staden, vilket ju Norrköping är i förhållande till Söderköping.

Lars har namnsdag eftersom det är den 10 augusti - och jag gratulerar alla er som bär det namnet så varmt.

Lika varmt gratulerar jag DIG som fyller år idag 
Gör dagen till något extra!


231 350 män  heter Lars  som är en kortform av antingen namnet Laurentius "man från Laurentium", eller Laureatus "den lagerkrönte". 13 personer bär namnet som efternamn
Ursprunget tvistas det om men båda namnen är latinska. Det tidigaste belägget för namnet i Sverige är från år 1524, men som smeknamn förekom Lars redan på 1300-talet.

Lars är idag det allra vanligaste tilltalsnamnet på män i Sverige- Även om många kallas Lasse eller Larsa.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards