Direktlänk till inlägg 3 mars 2018

Boken " Lova "av Eva Ludvigsen

Av Kaela - 3 mars 2018 11:37


 

Bilden lånad från E. L.s blogg

 


Du som brukar läsa mig minns  kanske att jag i början av veckan berättade om mitt möte med en för mig helt ny författare - Eva Ludvigsen - och hennes roman "Här och  nu"


Mötet med den boken gav mig "blodad tand" och jag började söka efter flera böcker av Eva Ludvigsen på Storytel

Hittade boken >Lova< som jag förstår är författarens debutbok.

Även i denna roman delar huvudpersonen Lova hemstad med författaren - Uppsala- som också är min älskade barnoch ungdomsstad.


Klart är att jag berörts lite extra av det.

Lova hamnar i den otroligt utsatta situationen att bli övergiven av sin blivande man i princip vid altaret.


Hon åker hem till lägenheten och hämtar sin egen packade ryggsäck (paret hade en beställd bröllopsresa om skulle påbörjats direkt efter bröllopet.

Hon hamnar på andra sidan jordklotet- i Australiens vildmark mer eller mindre.

Lova mår bra av det hårdsa livet på den gård där hon hittar en fristad och också gör en arbetsinsats. Hon lär sig också upptäcka ridningens tjusning.

Och hästryggen blir en plats där hon både upptäcker den plats i det stora landet hon nu bor i - och ger henne lite ro i tankarna.


Jag vill inte avslöja mer om vad som händer Lova- men jag kan varmt rekommendera den till dig som gillar "snäll" spänning.


Själv ska jag söka efter flera böcker av Eva som det är möjligt att lyssna på!

Men - däremellan ska jag läsa en annan bok - för att dra ut lite på äventyren med Eva Ludvigsen

I allra sämsta fall får jag invänta att Eva skriver en ny bok - men det är å andra sidan något som verkligen är värt att vänta på!

 
 
Ingen bild

Eva

3 mars 2018 12:37

Du är härlig! Och från Uppsala, bara en sån sak! Då måste du läsa "Var det inte värre än så här". Finns dessvärre inte på Storytel men som e-bok och fysisk bok på näthandlar eller bibliotek. Hoppas du gillar!

Kaela

3 mars 2018 17:06

Ja ..bara det...att vara från Uppsala- en nåd som alla skulle be om - ifall de kände staden....
Har letat efter "Var det inte värre" på Storytel.Jag kan tyvärr inte (stor sorg) läsa vanlig bok efter en synskada . Sedan något år tillbaka.
Att jag skulle gilla den är jag absolut säker på!
Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards