Alla inlägg den 2 oktober 2018

Av Kaela - 2 oktober 2018 18:15

 




Nu sjunger marken under mina fötter

och lekfull vindil blåser i mitt hår,
där gnolande och sommaryr jag går
en väg med blekta barr och blanka rötter,
som solen full med gröna fläckar sår.
 
Mot skrovlig tallbark fågelnäbbar spika
och ludna bromsar brumma mig förbi.
Ur molnen skär en svalsvärms visselskri.
Jag själv är flygstark och jag ville skrika
mig hes av glädje för att jag är fri.
 
Det är så stort att jag får gå på jorden
ännu en sommar, full av doft och sken,
och bjudas in av varje dikesren
till smultronmiddag på de gröna borden
och sova ut på någon skuggig sten.
 
Så tackar jag min jord att jag får vara
vid liv, en människa, ett blod, ett jag,
ett hjärta, som kan slå med lätta slag
och låta sorgsna drömmerier fara
som moln i fjärran på en sommardag.
 
Erik Lindorm
född 20 juli 1889 i Stockholm, död där 30 januari 1941
Av Kaela - 2 oktober 2018 07:27

                

 

 

 

Det ät något särskilt med höstem.

Dels sätter allt fart.

Skolorna startar och dagarna f¨r rutiner.

Studoeförbundens kataloger frestar med kunskap och upplevelser.Inomhusaktiviteterna börjar locka.

 

m att tiden hejdar sig ett slag.

Ger plats för paus ooch eftertanke.

Inga krävande heta soliga dagar som kräver;: ut och gör något bra av mig.

Höstens dagar är liksom nog i sig själva.

Kanske skickarnågon av demtankar av vemod till våra hjärtan.

 

Sommaren är lite förskingringens tid och hösten samlar med mjuk och varm hand tillbsks.

Det lyser i fönstren hos grannarna igen när det blir kväll!


Jag älskar hösten - men visst måsye jag hålla med om att det är med en botterljuv kärlek!!

Av Kaela - 2 oktober 2018 07:15

   



Innerlighet är att vara närvarande i sig själv.

Sören Kierkegaard

Av Kaela - 2 oktober 2018 06:20

            


 

 

 

Tisdag morgon n kom med höstens hitintills lägsta morgontemperatur. +

+4 grader-

Hi,len är grå och kanske finns det noln som bär regm.

Inte mycket blåst!

 

Dagens officiella teman:

2 Oktober
Internationella ickevåldsdagen*
Lantbruksdjurens dag*

 

 

 

Ludvig och Love har namnsdag idag och jag säger ett varmt grattis till er som bär något av de fina namnen!

Det säger jag också till DIG som har födeklsedag idag!

 

Le mot värlen oxh den ler mot dig!  

 

 


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards