Alla inlägg den 4 april 2008

Av Kaela - 4 april 2008 23:19


Natti natti...och du som går sist- glöm inte släcka ljuset!


Av Kaela - 4 april 2008 23:17

Åh Erika du gör mig glad med sån fin kommenatr - och likadant gör Ulla.

Ni är helt underbara.

Glad att veta att ni finns!


Av Kaela - 4 april 2008 20:29


Jag får se på grässtrået som
vars yttersta svaghet också är dess största styrka
det böjer sej för vinden annars skulle det brista
,ty det är för skört att stå rakt

Men det spänger sej genom asfalt och sten i hemlighet
för att en dag stå där och lysa
kanske ensamt grönt
bland allt det gråa

och tillräkna mej den styrka som finns
i att vara nåbar
i allt det som är
för Någon som vill,
Någon som är JAG ÄR

Jag hoppas Du får vila där

Du också

Kristina

Av Kaela - 4 april 2008 20:20


Vi kan inte uträtta stora saker, bara små saker med stor kärlek. 
-  Moder Teresa

Av Kaela - 4 april 2008 20:18


Asketism handlar inte om att du inte ska
äga något, utan att ingenting ska äga dig.
'ali ibn abu talib (600-661)

Av Kaela - 4 april 2008 19:23

Jag tror stt ranunkel är en "nygammal" blomma Erika.

Min mormor brukade berätta om hur stolt hennes mor var över sin plantering av ranunkel.

Men själv såg jag den i verkligheten första gången för så där en tio år sedan. Och det var kärlek vid första ögonkastet.

Håller med om att den kan påminna om en pion på bild så där, men om jag skulle försöka mig på att prata om skillnaderna så kan man säga att pionens blomblad är som siden och ranunkelns som tyll.

Dessutom är ranunkeln en betydligt mindre blomma.

Ja ord som sätts samman på rätt sätt kan ge budskapet vingar. Det är väl det dikter är till för.
Du vet nog Erika, som skriver så vackra dikter själv.

Stor kram - och du tulpanbuketten är till dig!

Av Kaela - 4 april 2008 16:22


 

Den största gåvan


Jag längtade efter visshet,
 att uppleva det största och vackraste
som fanns utanför mig själv.

Då i mina stilla tankar
mötte jag Dig.

Lika stark som solen,

lika stor som universum,

Du kallas Gud,
 att vara  i Din närhet.
Få uppleva den stora kraft
Du utstrålar
går inte med ord att beskriva.

Men den största gåvan av alla,
var att upptäcka att
 Ditt ljus,
 Din kraft

redan fanns i mig.
Anne-Lil

Av Kaela - 4 april 2008 13:53



Jag behöver


Din kärleks regn


låt Ditt leendes ljus


omfamna mig


lätta gryningens dimgrå


och skingra nattens


sista mara
Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards