Alla inlägg den 8 september 2008

Av Kaela - 8 september 2008 21:01

Idag har det varit utbildningsdag för nya frivilligarbetare på mitt jobb.

Helt underbart att möta människor som står beredda att ge av tid och kraft för en medmänniska med behov.
Jag skulle önska att jag kunde skildra det så ni verkligen kände att ni var med.

En liten solskenshistoria från jobbet kan jag också bjuda på.

En mamma med två små pojkar 4 och 6 år gammal kom för att få hjälp att hitta någon kille som var villig att ta pojkarna på fotbollsmatch och lite såna där "killiga" saker ibland.

Ikväll innan jag gick hem kom mamma och pojkarna in och hälsade på och för att säga hur glada de är alla tre över den student på 21 år som blivit "extrastorebror" eller vad man nu ska kalla det för i familjen.

Mamman berättade att de på dagis pratat om vad de skulle göra som vuxna idag - och alla sa: "polis astronaut" och liknande.

Då öppnar fyraåringen munnen och säger: "Ja ska bli fribilligarbetare"

Kan betyget vara bättre?

Du som inte vet var jag jobbar och vad det handlar om kan kolla på den här länken

www.frivilligcentralen.se


Av Kaela - 8 september 2008 20:44


 


Hade jag fått vad jag aldrig fick så hade det gått som det aldrig gick.
Hade jag mött den jag aldrig mötte och hade jag skött vad jag aldrig skötte
och hade jag känt vad jag aldrig kände hade åtskilligt hänt som nu aldrig hände.
Ja, hade jag gått dit jag aldrig går så hade jag stått där jag inte står.

Alf Henriksson

Av Kaela - 8 september 2008 20:38

Ja visst är åtminstone flera stycken av dem mitt i prick....

Tänk så det har blivit-och vi bara hänger med!

 En skön kväll och en god natt önskas du!

Av Kaela - 8 september 2008 20:34

Ja..man letar gärna en väg runt berget...men det ger bara mera sår.på norska säger man...där er ingen wei udenom...ursäkta eventuella felstavningar och grammatiska grodor.

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/08/936727-om-du-vagar/

Av Kaela - 8 september 2008 14:08

Ja lite lägre elräkningar tror jag att vi alla längtar efter.

De är ju jättehöga.


Ha det gott - trots regnet.


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/08/936724-regenet-det-bara-oser-ner/

Av Kaela - 8 september 2008 05:45


 



Även idag öser regnet ner.

Nu borde elräkningen gå ner- eller hur?

Nog borde alla vattenreservoarer vara fyllda efter allt regn vi bjudits på.

Längtade till septembers klara höga luft - och vi har väl fått en dag eller så med sådan luft....hoppas det bättrar sig!

Oavsett - en fin vecka önskar jag er alla fina bloggarvänner och besökare!

Av Kaela - 8 september 2008 05:42



 


Det finns ingen annan verklighet än den vi bär inom oss.
Hermann Hesse

Av Kaela - 8 september 2008 05:36

Kontroller har visat att många livsmedelsbutiker i Stockholm säljer öl till minderåriga.

Man kan undra varför kassörskorena och kassörerna ser mellan fingrarna på detta?
En möjlig förklaring som jag hörde (handlade dock inte om Stockholm) kan ju vara att en kassörska som begärde leg vid köp av folköl fick veta att de visste vem hennes son var och hotade med att spöa honom om de inte fick handla folkölet.

Och vad gör en mor i en sådan situation.
Kanske är det - som någon föreslagit - bättre att flytta folkölsförsäljningen till systemet.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157350

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards