Alla inlägg under januari 2010

Av Kaela - 24 januari 2010 18:03

Det är verkligen ganska skrämmande Linda, att vilja ge en ny liten människa ett så hårdhänt inträde i livet!

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2008/08/28/915215-sa-har-ska-man-inte-bada-en-nyfodd/

Av Kaela - 24 januari 2010 18:00

Jag vet inte om det är "klokt och fint" kristina!

Det är ju bara jag.

Men dina ord gjorde mig glad!


Kram

http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/24/2448446-varfor-bloggar-vi/

Av Kaela - 24 januari 2010 14:39


  



Förtal drabbar tre personer: den talande, den tilltalade och den omtalade.
Talmud

Av Kaela - 24 januari 2010 13:08

Tack för att DU finns ulla- alla bloggvänner är så dyrbara...och det är så roligt att få en hälsning!


Kram


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/24/2448469-tiden-gar/

Av Kaela - 24 januari 2010 13:06

Så roligt att se dig Ulla- det var länge sedan!

Kram!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/24/2448469-tiden-gar/

Av Kaela - 24 januari 2010 13:04

Tycker också den är vacker och tankeväckande ordsnurr.bloggplatsen.se" href="http:// ordsnurr.bloggplatsen.se" target="_blank">Ordsnurr


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/24/2448469-tiden-gar/

Av Kaela - 24 januari 2010 11:24

  


Alla säger att tiden går

Men vart?

Alla hoppas på bättre tider

Snart

Som om vi stod där

Hela mänskligheten

På en oändligt lång

Perrong

Beredda att stiga på

Det år som snart ska gå

Mot det vi ännu inte känner

...

Alla säger att tiden går

Med fart

Och att vi nu måste skynda

För att hinna klart

Som att vi står där

Hela mänskligheten

Vid ett löpande band

Och inget annat kan

Än att stämpla in och stämpla ut

Tills livet till slut

Tar oss till det vi ännu inte känner

...

Alla säger att tiden går

Alla utom en del

Som säger att det är fel

Som säger att tid är någonting som kommer

Inte går

Att tid är någonting

Man får

Som att vi satt där

Hela mänskligheten

I Guds trygga famn

För att få

Ny tid

...

Ny nåd

...

Av Någon som känner våra namn

...

Som om Någon

Stack sin hand i vår

Och sa: - Vi går

Mot nya mål

Mot det ni ännu inte känner


Vet inte vem som skrivit dikten, men jag har lånat den här:

http://www.micaelnilsson.com/

Av Kaela - 24 januari 2010 11:11

  


Det är märkligt det här med att skriva blogg.

Man kastar sin flaskpost i blindo ut i det digitala havet

Inget vet man om var den landar, om den alls driver i land på någon annans strand, eller om den alls blir läst....

Ändå är vi många, många som skriver...om det vi tänker på..om det som händer oss och vår familj...om rädsla och glädje...kärlek och och oro...


Iband har jag undrat vad det är som driver oss alla bloggare?

Om man skulle göra ett försök att räkna ihop den tid som vi tillbringar vid våra datorer medan vi knackar ner det som rör sig inom oss...ja då blev det nog en otrolig massa timmar.


Det blir en vänkrets...och det blev så tydligt för mig för en tid sedan då Lisa- en bloggvän sedan långt innan jag hade min egen blogg...tvingades sträcka vapen inför den cancer som hon kämpat så tappert mot i flera år.

När meddelandet kom i min inbox från hennes man rann tårarna och jag upplevde tomheten på samma sätt som man gör när ens vän i ens geografiska närhet inte längre finns på jorden...


Jag har lagt märke till att många av oss börjar blogga i ett avgörande skede i livet...

När vi drabbas av sjukdom,,får barn eller bygger hus.

Det är ju säkert en viktig hjälp för den som kämpar mot sjukdom eller andra svårigheter att verbalisera nöden och oron...och det är en enorm gåva direkt ur livet från dem till oss.

Jag vill säga ett stort tack till alla som delar sin glädje och sin sorg på sin blogg.

Du anar inte hur betydelsefull du blir för många som läser......



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards