Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Kaela - 19 juli 2015 15:05

 



Vingar

vävda
av helig längtan

kan inte skadas
av storm och is


inte fläckas av
sot och damm


de bär
över de svarta
bråddjupen

ända in i Ljuset

-------

men hårda ord
och hån och hat
kan slita även
vingar vävda
av helig längtan

i trasor


och svekets
bittra galla

befläcka dem
med svart blod


Kaela




Av Kaela - 19 juli 2015 12:00


 




Det  blåser ute och det  är inte särskilt varmt.

Men jag satte mig där i alla fall.

En stund.

Är det sommar så är det!

Lär få titta ut på en tom balkong en hel lång vinter så det gäller att passa på.


Hörde grannarna prata på balkongen ovanför....fler som vill ta vara på sommaren - hur den nu än ser ut!

Jag kunde inte uppfatta vad de sa, men av det jag hörde förstod jag att det handlade om längtan.


Vi längtar alla!

Till något-till någon.

Det är gott!


Bara inte all vår längtan blir större bil häftig båt, drömresor...med mera...med mera av alla de materiella ting vi människor kan längta efter.


Långt inne i oss alla bor en äkta - en genuin längtan!

Hitta den!

Lyssna på vad den säger till dig!


Vad är det viktigaste i ditt liv?

Visst är det människor.

Kanske de där små busfröna hemma på köksstolarna eller busfrön som blivit äldre och startat livet på egen hand.

En vän vi inte sett på länge....en sån där härlig vän som får vårt hjärta att sjunga!


Kanske efter att få göra något för andra människor som vi inte ännu känner - som har behov som vi kan fylla.

Bli en del av ett större sammanhang.


När min dotter Rebecca (Skånetösen) var så där fem sex år sa hon en dag: Mamma vår familj ser inte ut som andra familjer.

Hur ser den ut då - indrade jag?
Som ett C sa den lilla filosofen bestämt.Jag tror det var med ett förvånat tonfall jag svarade henne - som ett C?

Hur ser andra ut då?

Som ett O - kom det lika bestämt.

Jag insåg vad hon menade.

Vår familj har ofta bestått av någn annan....en ung mamma med litet barn...bortsprungen hund....någon som behöver en fristad en tid.


Idag är mitt jobb så ockuperande så vi orkar inte lika mycket av andra.

Men en C-människa - med länmgtan att göra något för behovets människor - det vill jag vara till mitt sista andetag!

Det är en del av min innersta längtan!

Som jag just nu omsätter i mitt jobb.


Jag vet inte vad din innersta längtan är - men du vet!

Se till att få omsätta denna längtan i ditt liv!

För att bli harmonisk och nöjd!





Av Kaela - 19 juli 2015 09:08



 


Idag är det den 19 juli och Sara inleder den så kallade fruntimmersvecka


Stort grattis till dig som heter Sara!


Grattis till dig som har födelsedag också.

Njut dagen!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards