Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Kaela - 21 juli 2015 22:38

    



Efter en grå och regnig dag har det blivit helt mörkt ute.

Inte kanske riktigt dags att gå isång.

Om man nu inte har ett jobb man ska upp tidigt till imorgon.


Det har inte jag just nu, så det ska bli en lite långsam avslutning av kvällen innan sängen blir landningsplatsen.


Jag önskar DIG en skön avslutning på DIN dag och en riktigt god natt med vackra drömmar!


Ta med dig kvällens citat när du vandrar vidare:


"Rikedom handlar om kärlek, skratt, vänner, upplevelser och minnen.
Allt det underbara man inte kan köpa för pengar”

Alexandra Pascaliduo

Av Kaela - 21 juli 2015 17:41

Mest av allt kommer jag att minnas Robert Broberg som lämnat oss - för den här lilla låten.

Av Kaela - 21 juli 2015 16:09

 



När vi ser den lidande värld vi alla är en del av ligger genast känslan av hjälplöshet på lur

Vi försöker stänga insikten om lidandet ute - skärma av oss...

Så stort är lidandet och vi känner lätt att våra resurser är för små.

Om vi ger det vi kan är våra resurser alltid tillräckliga - för just det du eller just det jag ska göra.

Det får vi aldrig glömma bort.

Om vi glömmer detta- eller blundar för det då blir vi ett offer för vanmakten.


Jag möter ofta människor som befinner sig en svår situation, på arbetet eller
i livet i övrigt.

Med en tappad livslust och livsglädje...


Varför...

Ofta därför att vanmakten fått personen i sitt grepp.


Lidandets orsaker är som regel höljda i dunkel, eller så tycker man sig se orsaker, men vet inte hur man ska gå tillväga för att förändra situationen.

Då ligger vanmakten på lur.


Vi kan aldrig någonsin välja våra livsomständigheter - och ännu mindre någon annans.

En sak asom kan hjälpa oss är att utgångspunkten för funderingar och handlande i nuet.

Våga befinna oss där vi är - eller där den är som vi vill hjälpa.

Först då kan vi se åt vilket håll vi ska gå.

Först då kan handlingskraften ersätta vanmakten.


Så tror jag att vi som medmänniskor kan bidra till att vanmakten i våra och andras liv avtar, och att livet får ett annat ansikte.

Istället för vanmakt - känslan av att kunna påverka - låta handlingskraften istället för vanmakten sitta i högsätet.

Av Kaela - 21 juli 2015 14:03

 

Bilden lånad från adlibris. Bl. a. därifrån kan du köpa boken



För fjorton dagar sedan berättade jag att jag var mitt inne i läsningen av Jackie Ferms ola Brisings bok: Rövardotter

Idag har jag avslutat den.

Jag brukar läsa en bok på en till två dagar- men denna bok har varit så tuff att ta sig igenom att jag tvingats dela upp den i småportioner.

Samtidigt visar den på ett barns oerhörda lojalitet och kärlek till sina föräldrar.

Oavsett att dessa för länge sedan abdikerat från föräldrarollen.

Så hoppas man och tror.....även sedan man blivit vuxen...och besviken många gånger.


Glad att se hur Jackie är på god väg mot ett "vanligt" liv (eller så vanligt som det är möjligt, när allt varit fel i början kan inget bli vanligt gentligen)!

Av hela mitt hjärta önskar jag henne lycka till i och tillsammans med den "Lejonfamilj" hon skapat tillsammans med Ola Brising.

Av Kaela - 21 juli 2015 12:00

 



Stanna upp!


Lev en stund i barnets tid.

Låt förundran över det du ser dra dig med sig!


Tänk att du och jag finns här på jorden just nu.
Att vi andas. 

Låt förundran ta dig fatt!

Ordet är vackert och är lite ogripbart - precis som sin företeelse.

Det säger oss att våra liv och allt som omger oss, är så mycket mera fantastiskt än vi vanligen inser!

Av Kaela - 21 juli 2015 09:04

 



Idag är det tisdagen den 21 juli och Johanna har namnsdag! Grattis till dig som bär det vackra namnet!


Stort grattis också till dig som har födelsedag idag!

Njut era dagar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards