Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Kaela - 10 oktober 2016 06:05

   

 

 

Det är både mörkt och kallt och lite vått ute idag!

Det är måndag - och en ny vecka börjar.


En början är alltid något speciellt.

Lite av att sätta sig vid ett bord med ett glänsande vitt och tomt papper framför oss med en penna i handen.

Man drar sig nästan för att sätta den första punkten eller dra det första strecket.

Då är ju inte ytan glänsande tom längre.
Men ska något bli skrivet måste vi börja....


Jag har suttit en stund i denna mörka morgon - men ska något hända måste jag ju förflytta mig in och öppna datorn - så jag kan dela med mig av tankarna som den ensamma morgonen gav.

Visst kan man vara rädd för att börja. Tänk om jag gör del.

Om något går tokigt.

Ja den risken finns ju  - men den är mindre än att det blir något bra skrivet på papperet - eller att vi gör något gott av denna veckas första vakna timmar.

Visst kan det vi gör bli fel.

Men då får vi ett nytt papper - en ny dag - en ny vecka att göra rätt eftersom misstaget lärt oss hur vi inte ska göra.


Önskar DIG en riktigt bra början på DIN nya vecka!


Och så ett citat:


"Det är en stor fördel att tidigt begå de misstag man kan lära något av"

Winston Churchill

Av Kaela - 10 oktober 2016 05:54

 

 

Låt dagen få vara det speciella den är för DIG! 

 

 

Stort grattis till DIG som har födelsedag idag - 10 oktober!

 

Harry och Harriet har namnsdag!Och

gratuleras förstås också varmt på namnsdagen!

 

 

 

Harry är ett namn med engelskt ursprung. En sidoform till det engelska namnet Henry som härstammar från det forntyska Henrik som är bildat av ord som betyder hem och härskare.

Ungefär 19 000 tusen svenska män bär namnet.

Harriet är en engelsk form av det franska namnet Henriette, femininformen av Henri.
Har samma betydelse som Harry som delar betydelse med Henry.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards