Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Kaela - 4 juni 2016 07:59

 


Jag har funderat en del över vår brådska - vår stress.....

Vad är det vi vill hinna och vinna med att stressa ihjäl oss?

Vi behöver faktiskt inte ha så bråttom!


Vad är det som gör att vi accepterar att allting bara snurrar fortare

En tillrättalagd upplevelsebaserad tillvaro med  ett innehåll som vi kanske inte ens gillar.

Mail som fyller inboxen - som vi klickar bort eller besvarar - oftast bara med en enda rad!
Vi blir så stressade när vi ser mailen som översvämmar!

Varför inte skriva ett brev  och skicka med posten medan Postverket ännu fungerar.

Helst handskrivet förstås - men om vi blivit alltför tangenttillvanda så skriv på datorn - men skriv under med ditt namn för hand!

Dekorera gärna kuvertet - varför inte skaffa ett alldeles eget brevsigill!

Den stora frågan är ändå -  gör det något om ett meddelande kommer fram 24 timmar senare?

Vi tycks ha fått för oss att det bara är nuet och direktkontakt som gäller.

Men tänk, tänk vilken skön känsla det är att komma hem och se att det där ligger ett brev.

Ett brev till mig!

Klämma lite på det- försöka se var det är poststämplat eller om man känner igen stilen - sprätta upp det och under tiden fundera på vem som brytt sig så mycket om mig att man skickar ETT BREV till mig!

Läsa det och sedan kanske ha det liggande på nattduksbordet.

Att fundera på ett svar.

Att hinna njuta en stund av orden - ta fram det om och om igen - och så svara - och göra mottagaren lika innerligt glad som man själv blev över att för någon betyder jag så mycket att den gjort sig besväret att skriva - fixa frimärke - gå till postlådan!


Av Kaela - 4 juni 2016 07:37

 

 

Solveig och Solbritt - idag är det er tur att fira-

namnsdag har ni idag  -  eftersom det är den 4 juni!


Stort grattis!


Till DIG som har födelsedag idag säger jag förstås också ett stort grattis!


Ta ut svängarna i firandet - det är ni värda!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards