Alla inlägg den 7 april 2017

Av Kaela - 7 april 2017 18:34

c  

 

 

Sorgens dag!

Tungt!

Terrorn - denna skräckinjagande företeelse som har som avsikt att skrämma oss till hat.

Ska aldrig lyckas.

Låt den få oss att älska mera istället.

Älska och visa omsorg om varandra!

Så viktigt - varje kärleksfull tanke och handling bygger på kärleksfronten i världen och när den blir tillrävkligt stark får terrorn gå och gömma sig!


Av Kaela - 7 april 2017 10:02

 

Eftersom denna mamma och hennes barn lever med skyddade personuppgifter kan jag inte sätta in kortet jag tog på trion utan lånar ett från Google

 

På min morgonpromenad idag ropar någon plötsligt på mig.


Det var en av  "mina" frivilliga som är engagerad som stöd till en söt liten tjej, ensam mamma med flera småbarn.
Idag kom den lika söta gora frivilliga med vinden i håret och en cykelvagnsak kopplad till sin cykel  där hon stoppat  2-åringen och 3-åringen ! Småpojkarna var jublande glada...och sa:..åka fort...fort...fort...

Denna  cykelvagn har hon lyckats tigga till sig begagnad på en affär genom att berätta om att det behövdes en sån när hon skulle avlasta denna ensamma mamma.
Tänk att det finns människor med stora hjärtan! Vilken härlig cykelhandlare!

När jag hör om något sånt (och det gör jag  faktiskt ganska ofta fortfarande trots att jag inte är i verksamheten idag) blir jag så förunderligt glad.
 Och jag är säker på att du som läser detta blir glad också!

Godhet och omsorg om varandra kan vi aldrig få för mycket av!

Av Kaela - 7 april 2017 08:45

    


I går på lunchen med de fyra härliga frivilliga kom vi att tala om något mycket viktigt.

Och kanske lika tråkigt för de flesta av oss - städning!

Vad är städat och vad är ostädat.

Vi kom överens om att det nog är väldigt olika för olika människor.

De flesta av oss vill ha städat - men få vill städa.

Och tydligen är det också en av de saker som par grälar ganska mycket om.

Det lär vara den allra vanligaste orsaken idag till gräl och sprickor i relationen med den vi älskar. Säger i allafall de som borde veta; Reationsterapeuter och familjerådgivare.


Redan som barn lär vi oss att städning är väldigt laddat.

Du kanske har fått höra ”du är en riktig lortgris”, ”hur kan du bo i en sådan här svinstia”, samtidigt som våra föräldrar tittar på oss med arg blick.. Så inte är det inte konstigt att städning blir laddat.

Vi pratade och jämförde och skrattsalvorna ekade när jag sa så här:


På väg till toa städar jag.
När jag går genom vardagsrummet glömmer jag nästan mitt "behov" - där vattnar jag blommorna,sopar bort skräp från desamma och plockar ihop de slängda tidningarna.
På min väg genom köket  plockar jag i förbifarten ner lite smutsigt porslin i diskmaskinen.
I hallen rättar jag till mattan, Viker ihop den slängda schalen och r'ttar till galgarna.
Vet inte om mina toalettbesök är lite annorlunda - eller - är det kanske så här för många andra kvinnor! Lutar åt att det är så- Beskyll mig gärna för könsfördomar....

När jag väl stängt toadörren   hänger jag upp en handduk och tvättar av handfatet och snyggar till på glashyllan - och så äntligen -  gör jag det jag kom dit för att göra.



Av Kaela - 7 april 2017 07:09

 




Idag vaknar vi till den 7 april, vårdagarna rullar snabbt undan!

Bäst att hålla hårt i dem!

Några som har extra anledning att hålla hårt i den här dagen är Irma och Irmelin som har namnsdag - och DU som har födelsedag förstås!
Varmt grattis till både namnsdagsbarn och födelsedagsbarn!


Irma är ett germanskt namn, en kortform av Irmgard och Irmelin, och betyder ungefär "hon som skyddas av Irm."

Irm var namnet på en germansk gud. Enligt en annan tolkning betyder namnet den starka. Namnet används också av bosnier.

I vårt land finns 8 355 kvinnor som bär namnet!


Irmelin är ett tyskt namn, en diminutiv form av Irmin, som är bildat av Irm som var namnet på en germansk gud.

Kan betyda "den som skyddas av guden Irm". Men kan även komma från germanskans ord "ermen", "helhet".
Enligt en annan tolkning betyder namnet hög, väldig.

Irmelin är ett mycket ovanligt namn endast 272 kvinnor i Sverige bär namnet.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards