Alla inlägg den 20 december 2008

Av Kaela - 20 december 2008 21:31

Visst kommer vi att sakna Horace pokerface ögonblicken innan vi vet vem som blev nobelpristagare i litteratur.

Men vi kan kanske vänja oss vid någon annan.

Vissa ansikten i TV-rutan hör helt samman med vissa ögonblick och förväntningar-men eftersom vi människor har lätt att ändra oss och anpassa oss efter nyordningar så hälsar i allafall jag Peter Englund välkommen.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161354



Av Kaela - 20 december 2008 21:27

Saknar du julkortsjulen.

Snön som lyser vit på taken och får granarnas grenar att hänga.

Personligen saknar jag den inte alls- jo förstås, om den som ett trollslag lade sig just under jul gav 02 och stårlande sol- det skulle vara nåt- men snöstorm och halka- nej...visst är det mörkt utan snön- men mindre farligt ändå på vägarna tror jag.

Men vill du nu absolut ha snö-ja då får du nog känna dig besviken- på de flesta platser i Sverige!


http://sydsvenskan.se/jul/article399721/Gron-jul-for-de-flesta.html

Av Kaela - 20 december 2008 11:37

"Dit det går så går det" säger en gammal kvinna jag mött...och så sant.

Nu har Tomas Quick tydligen tröttnat på att sitta bortglömd i ett fängelse-och då tar han plötsligt tillbaka erkännanden om 8 mord.

Visst kan det finnas oklarheter runt domarna eller i rätteg´ångsförfarandet och det måste givetvis upp i ljuset.

Men jag har ändå så stort förtroende för Svenska Rättsväsendet att jag vill tro att inga medvetna felaktigheter begåtts- varken i Quicks fall eller i något annat i det svenska utredningsväsendet och vid våra domstolar.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=866082

Av Kaela - 20 december 2008 11:34

Svårt om man vill flyga hem till mamma och pappa... många inställda flyg

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=866228

Av Kaela - 20 december 2008 11:22

En populär men omdiskuterad evangelisk pastor är han Rick Warren.
Han är motståndare till att homosexuella får gifta sig- en åsikt som inte delas av Obama vad jag kan förstå av artikeln.

Han är ju känd och det kan ju bidra till Obamas val.
Jag hoppas att Obama ska visa sig vara den han framstått som under kampanjen.En president som verkligen vill arbeta för allas lika värde och samma rättigheter till alla människor!

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161316



Av Kaela - 20 december 2008 11:16

Underbart att se att det gått bra för barn som vuxit upp på barnhem i Rumänien.

Jag var själv i Rumänien och mötte många barn som hade det så som de uppskakande reportagen på TV visade.

Och utifrån det jag såg då känns det som ett under att flera av dessa barn fungerar.

Det jag frågar mig är ju trots allt hur det blir när de får egna barn.

Kommer de att kunna "mamma" och "pappa" dem utan att själv ha fått det de behövde?

Livet är inte enkelt för dem men de har förhoppningar om framtiden.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161107

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards