Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Barn av samma under

Av Kaela - 24 februari 2011 13:48

 

  

 

Skatten finns där,djupt inom varje människa,inom dig –

du behöver bara ta dig tid att söka den.

Du behöver inte lämna ditt hem och ge dig av på en skattsökarvandring.

Någon poet har skrivit....evigheten bor i våra hjärtan....

Ger vi oss tid att lyssna så kommer evigheten - det allvisa att tala till oss.

Du kommer att upptäcka, förnimma en känsla av sammanhang - att höra till - att vara del av.

En känsla som bär - en känsla av att du är ett med Gud.

 

Visst är du en droppe i historiens hav.

Men utan den droppen vore inte oceanen sig lik.

 

Vi, som mötas några korta stunder,barn av samma jord och samma under,på vår levnads stormomflutna näs!
skrev Verner von Heidenstam

 

Vi har någonting gemensamt.

Vi är barn av ett under.

 

Kaela

 
 
skrivmoster

skrivmoster

24 februari 2011 15:15

Så vackert du skriver Kaela! Tack för vilsamma ord! Bilden till ger mig tankar om evigheten - när himmel och hav möts!
Kram får du av mej!

http://www,skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

24 februari 2011 15:47

Tack för kramen - den behövde jag just nu!

Du får en tillbaka!

 
Kristina

Kristina

24 februari 2011 16:08

Så enkelt det är egentligen!
Jag tycker så mycket om bilden, vatten är så underbart.
Kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Kaela

24 februari 2011 20:08

Visst är det-fullständigt underbart enkelt!

Kram!

 
Spanaren

Spanaren

25 februari 2011 13:07

Wow och åter wow så vackert och sant skrivet. Gillar och gillar mycket/ kram

Ps Du måste bara skicka in detta till vår lokaltidning. Där kan också vinna sig en trisslott ibland för ett insänt bidrag. Skicka gärna med en bild till dina texter också. Fullständigt namn och adress ska det också vara så att dom vet var lotten ska skickas. familjenytt@pitea-tidningen.se Ibland kan man få vaänta länge *ler* men be jag och Skrivmoster säga till när du är med/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

25 februari 2011 14:53

Du säger - och jag lyder.
har redan skickat in!

Kramar

 
Spanaren

Spanaren

26 februari 2011 09:08

Bra :-) Skicka in många alster. Det går även att skicka in vackra bilder osv. Men om du inte skriver under med Kaela så vet jag inte vem det är *ler*. När man vinner trisslotter så står namn och adress där i tidningen, men inte vet jag att det är du i så fall ;.) /kram

Ps Piteå-Tidningen finns på webben och om du läser under Ditt & Datt så brukar jag och Skrivmoster vara där *ler*

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

26 februari 2011 10:29

Brukar faktiskt kolla Pitetidningen ibland- en del av mitt jobb är att hålla mig uppdaterad om vad som händer på frivillig/volontärfronten - och då ser jag en del annat på vägen:)

Lördagaskramar - + 3 här- det droppar från taken- livet k'nns värt att leva igen:)

 
Spanaren

Spanaren

26 februari 2011 12:11

Vad jobbar du med? /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

26 februari 2011 14:01

Jag arbetar på FRivilligcentralen i Norrköping som Verksamhetsutvecklare/samordnare http://www.frivilligcentralen.se/index.asp?mainID=50
Kolla gärna hemsidan.
Jag administrerar helt den.
Förutom 10 000 andra saker:) som ska göras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards