Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Kaela - 12 oktober 2013 14:14

 


Det vackra vädret lockade till ytterligare en promenad på hemväg från stan vid sjön Svängbågen.

Av Kaela - 12 oktober 2013 12:00

 


Kollade runt lite på nätet.

Min höstjacka har varit med flera år nu och min tunna poplinjacka är defintivt för kall

Den enda /som mera är en kappa/jag hittade som jag verkligen föll för var denna från Marimekko!

Tyvärr kostar den drygt fyra gånger så mycket som jag har råd med.

Men håll med om att den ser ut och troligen känns som en varm kram inför de kyliga dagar vi säkert går till mötes.

Och kanske råkar du som har samma smak som mig och lite tjockare plånbok spatsera förbi min blogg och få ett tips - i så fall - varsågod!



Av Kaela - 12 oktober 2013 09:04

Vilken underbar Oktobermorgon!
Solen skiner får och alla dessa underbara färgnyanser att brinna!
Kroppen försöker långsamt fatta att idag är ledig dag....
Tog en tidig morgonpromenad....
och njöt....
Delar med mig av lite av känslan i bild här...
 
Och önskar DIG en riktigt fin helg!
Du vet väl om att du är en VIP - en mycket viktig person!
 
 
 
 
 
 
Denna bild är något arrangerad

Av Kaela - 12 oktober 2013 08:54

Idag är det lördagen 13 oktober och Valfrid och Manfred har namnsdag!


Jag gratulerar!

  


Det finns i Sverige 1 715 män som har förnamnet Valfrid.

Av dessa har 69 namnet Valfrid som tilltalsnamn.

Även 1 kvinna bär namnet - och använder det som tilltalsnamn.

Valfrid är ett forntyskt namn som är sammansatt av ord som betyder fred och valplats.

Har funnits i Sverige sedan 1700.



Och endast 37 män som har förnamnet Manfrid.

Av dessa har 8 namnet Manfrid som tilltalsnamn.

Manfrid är ett tyskt namn, ursprungligen Manifred som är sammansatt av orden magan, kraft och fred som betyder just fred, frid.

Har funnits i Sverige sedan 1829.

Historisk person som burit namnet: Biskop Manfred Björkquist,1884-1985 som grundade Sigtunastiftelsen.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards