Alla inlägg den 15 november 2013

Av Kaela - 15 november 2013 11:52

    




Ett ord har jag burit med mig ett par dagar nu!

Ett väldigt vanligt ord.

Men ett ord med en dynamiskt kraft.

Ordet tacksamhet!

 Tacksamhet är underskattat!


 Tacksam för mitt hjärta.

Som alltid slår.

Dag och natt. Alltid.


Tacksam för min familj. 
För att de finns där.

Tacksam för att det alltid finns en varm hand för mig.

En famn, ett djup, en insikt.



Tacksam för mitt hem.

Mitt hem som underlättar i vardagen för mig.

Som ger mig värme, trygghet, en fast punkt att förhålla mig till.

En plats att lämna - men också återvända till.


Tacksam för mina vänner.

Som finns med mig.

Som inte tröttnar på mig trots att jag ibland tröttnar på mig själv.

Mina vänner som öppnar dörrar inom mig som jag själv inte visste fanns.


Tacksam för mitt arbete.

Mitt underbara inspirerande arbete.

Som ibland suger musten ur mig.

Med alla möten med nöden.

Men som också ger ny kraft när jag ser människor göra skillnad i varandras liv.


Jag är tacksam för allt som livet ger mig

Tacksam för de små sakerna som finns där hela tiden i min vardag.

För leendena jag mött idag.

För förtroenden som lagts i min hand.


Jag vet inte om din lista av tacksamhet ser likadan ut som min.

Men jag är helt övertygad om att du kan göra en tacksamhetslista!

Pröva får du se?

Av Kaela - 15 november 2013 08:16


 





Att våra Frivilligcentraler gör en enorm insats - det vet alla vi som arbetar med dem.


Men ibland är insatsen direkt livräddande.


Som i Gun-Britts fall.

Där blev Frivilligcentralen Fenix ute i Aspudden räddningen.


Läs artikeln från juni i Metro


Och titta in på Fenix Frivilligcentral

Av Kaela - 15 november 2013 08:00

Idag är det fredagen 15 november och Leopold har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


Det finns 2 322 män i Sverige som har förnamnet Leopold.

Av dessa har 418 namnet Leopold som tilltalsnamn.

73 personer bär namnet Leopold som efternamn.

Ett forntyskt namn som är sammansatt av ord som betyder lejon och djärv.

Leopold är ett forntyskt namn som är sammansatt av ord som betyder lejon och djärv.

Har funnits i vårt land sedan 1756

Historisk person burit namnet: Leopold III, 1901-83, belgisk kung, gift med den svenska prinsessan Astrid.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards