Alla inlägg den 17 november 2013

Av Kaela - 17 november 2013 17:58

Brasan sprakar och middagen var god.Vad mera kan man önska av en söndagskväll i november!

Av Kaela - 17 november 2013 17:10

Skomakare - bliv vid läst, säger ju ett gammalt ordspråk - men ibland är det kanske tur att inte alla yrkesmän lyder det rådet.

Om inte annat bör många kvinnor som hamnat i en förlossning där barnet fastnat i förlossningskanalen få nytta av bilmekanikerns snilleblixt.


Läs Dagens Nyheters artikel för att se vad han kom på

Av Kaela - 17 november 2013 09:55

 


Nu är det ett ord som fastnat i huvudet på mig igen - och det är ordet SEDAN.


Sedan...lite senare...när jag får råd...när det blir så och så...

Visst känner du igen tankarna.


Men tänk om sedan inte kommer!

Åren går fort..........
Det säger vi ofta - och ändå vågar vi hänga upp både det ena och det andra på detta lilla ord.
Jag ska bli lycklig,åka dit eller dit - ta det lugnt och känna doften av blommorna efter vägen - sedan...
Gå in till min granne med en blomma och ta en kopp kaffe i hennes kök - men sedan - när jag får tid- på semestern...
Jag ska skriva mitt testamente - men sedan - det är väl inte så bråttom.
 
Jag ska ringa till den där ensamma vännen som längtar efter att höra ifrån mig....men inte nu - det är så mycket just nu - jag tar det sedan.
 
Tänk om vännen inte finns  - sedan -
 
Tänk om jag inte finns....
 
Inte så uppmuntrande tankar kanske...men nog så viktiga att ta till sig!
 
De här tankarna ackompanjerade mina steg uinder en underbar morgonpromenad idag - som jag är så glad att jag tog NU och inte - sedan...
 
Sedan  - kanske aldrig kommer .........................
 
 
 
 
 
Av Kaela - 17 november 2013 09:00

    

En novembermorgon som inte lever upp till sitt rykte om att vara grå.

Solen finns där - även om den är försiktig.

Som en extra gåva mitt i grå november.


Får brått att kasta på mig kläderna för en promenad.

Kanske kan jag jaga bort förkylningen.....


Av Kaela - 17 november 2013 08:04

Idag är det söndagen 17 november och Naemi och Naima har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


1 578 kvinnor  har förnamnet Naemi i vårt land.

Av dessa har 414 namnet Naemi som tilltalsnamn.

1 man bär också namnet men inte som tilltalsnamn.

3 personer heter Naemi i efternamn.

Naemi är ett hebreiskt namn som betyder mitt behag.

Har funnits i Sverige sedan 1816


Och det finns 1 277 kvinnor som har förnamnet Naima.

Av dessa har 891 namnet Naima som tilltalsnamn.

4 män bär också namnet- 1 av dem som tilltalsnamn.

7 personer heter Naima i efternamn.

Naima är en ombildning av det hebreiska namnet Naomi som betyder mitt behag.

Har funnits i Sverige sedan 1876.

Historisk person som burit namnet: Skådespelerskan Naima Widstrand, 1890-1968.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards