Alla inlägg under november 2014

Av Kaela - 20 november 2014 19:56

 

Du som inte har läst mig förut kanske undrar vad detta inlägg handlar om.

Gå och titta här



Nu är huset nästan tomt.

Näst sista natten ska vi sova här.

Datorm står på ett litet utebord - det fungerar ganska bra.

På lördag packas den ner - men den ska upp igen  - i det tillfälliga hem där vi ska tillbringa de närmaste tre månaderna innan vårt egentliga framtida hus står färdigt.

Möblerna magasineras - och vår kärlek går ett prov till mötes.

Den är van vid 140 kvm att bre ut sig på -  nu blir det under en tid 27 kvm.

Spännande.

Önskar er alla en riktigt god natt!

Det tänker jag ha - den näst sista natten i huset!

Av Kaela - 20 november 2014 11:47

 


Visst är ett skratt ett förlösande kroppsligt beteende
Det har samma kraft som ett vacker och innerligt leende
Ett skratt förlänger livet säg det och stämningen blir på topp
Att kunna skratta som man riktigt känner sig som en trasmopp
Här borde det skrivas lagar om att ett sura miner borde beslagtas
Det kan faktiskt bara vara så enkelt att skratt kommer av en grimas
Att kunna bjuda på sig själv och få människor att vara glada
Det är få förunnat och de seglar faktiskt i hamn med sin skrattarmada
Är det lättare att vara sur än glad kan någon detta riktigt förstå
Inte ens kyla och en bitter snöstorm, gör det till en sur eskimå
Det är bra för ansiktets muskler att kunna dra på smilbanden
Men vanlig buskis är inte finkultur, så den får kalla handen
Skratt har en förmåga att smitta av sig och blir nästan till en rikedom
Så visst kan man bara ta emot och ligga på soffan som en Kronblom
Men skämda skämt kan bli dagen vinnare hur man än ser på det
Så i vänners lag är skrattet en nödvändighet för en kvälls uppsluppenhet.
Bo Grapenskog

Av Kaela - 19 november 2014 05:53

    



   Jag gick förbi en kyrka

  mitt i natten

  som gungade av sång

  en synagoga

  tänkte jag

  som dränkt av vatten

  ekar genom seklers gång

  som efter eldar

  aldrig brunnit ner

  men sjunger

  genom nätter långa


Kid Severin

Av Kaela - 19 november 2014 05:50

 


Idag är det onsdagen 19 november och Elisabet och Lisbeth har namnsdag!


Jag gratulerar!

Av Kaela - 18 november 2014 18:24

Busschauffören på den buss som Eva åkte med tog ett drastiskt beslut när han såg att hon var allvarligt sjuk.

Med passagerarnas medgivande styrde han bussen rakt emot Vrinnevisjukhuset iutan att stanna vid någon hållplats.

Väl där fick Eva hjälp och hennes hjärtinfarkt som kunde kostat henne livet blev inte så illa.

Vilka handlingskraftiga busschaufförer vi har i Norrköping.

Det är nämligen inte första gången det händer.

För en tid sedan...ett eller två år... gjorde en annan busschaufför likadant då en passagerare insjuknade svårt och hastigt.


Läs mera i Expressen

Av Kaela - 18 november 2014 17:45

 


En slöja av vemod och sorg stryker mot din panna.
Sakta vill jag den lyfta,
förvandla den till en blommande gren,
tända en eld av närhet att varsamt varsamt
lysa in i mörkret,
blåsa bort moln efter moln ur dina tankar
ur dina ögon -

Carl-Emil Englund

Av Kaela - 18 november 2014 11:50


 



Är du en person med en hög känslighet.

Du läser lätt av andras signaler och det är inte svårt för dig att leva dig in i en annan människas situation.


I så fall vill jag gratulera dig.

Även om det kan vara svårt att vara en person med hög känslighet i en värld där många inte alls har samma begåvning.

För jag vill kalla det för begåvning.


Jag har en sådan innerlig tro på det ljusa och på allt det som är fint, sunt och friskt.

Den tron är som ett ett djupt inre trots inom mig och de som känner mig vet att det finns där.

De har sett hur jag kan resa mig likt en fågel Fenix, hur det blixtrar till i mina ögon och hur min innerliga tro får det att blossa  i min blick och mina ord.


Är du likadan!


Ja då vet jag att det säkert finns stunder då du önskar att du vore lite mera sval.

Att du vore lite mera hårdhudad  - och inte tog in allt i dig som sänds ut.


Sådana stunder kommer.

Men ändå - det är fantastiskt att vara känslig och kanske, genom det lite annorlunda.


Du som är en  person med hög känslighet har en möjlighet att hjälpa dem som har det svårt även när de kanske försöker dölja det.

Du har en förmåga att se och känna av andra människor känslor och hur de mår på ett sätt som inte alla kan.

Se det inte som  ett fel.

Se det som en oerhörd talang och en stor tillgång!


Men du - var rädd om din känslighet!

Av Kaela - 18 november 2014 05:15

     


Idag är det tisdagen 18 november och Lillemor och Moa har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards