Alla inlägg den 3 juli 2014

Av Kaela - 3 juli 2014 18:39

   

Detta är Alvas mormor som lyssnade på de små tillsammans med mig....kortet togs strax efter Alvas kommentar


En mormor är en tant med godispåsar i fickorna. - Mio 5 år

 

 men ..min....hon...hon har påsar under ögonen. - Alva 6 år

Av Kaela - 3 juli 2014 18:33

 



Visst är det sant

att en timme är sextio minuter.

att en minut är sextio sekunder

hur kan det då vara möjligt

att en sekund utan dig



är en evighet.


Kaela

Av Kaela - 3 juli 2014 07:47

 




Om  alla människor  bar på glada tankar om sin egen person, var nöjda och tillfreds med sig själva och gick och sände ut harmonisk energi mot varandra, positiv energi som fortplantas och sprids ut i världen.

Undrar vad det skulle kunna göra med våra liv och vår omvärld…

Av Kaela - 3 juli 2014 07:14

 



Att säga att någon är snäll kan ha sina risker.

Alltför ofta kopplas ju det ordet till "lite dum, naiv", mesig...


Det sista man kan säga om en snäll människa är att hon är mesig enligt vad jag tycker.

Mesighet  är nog tror jag  - den vanligaste källan till elakhet.

Inte till snällhet.

Istället för att våga ta en konflikt  och prata med den det gäller - pratar man skit bakom ryggen.

Mesighet tror jag för övrigt är den vanligaste källan till elakhet.


Jag vill nog påstå att det är bra att vara snäll.

Det är inte mesigt, snarare modigt!


Bara den som är trygg i sig själv törs vara snäll, för att spetsa till det lite.

Snällhet förutsätter empati, humor och klokskap, ja rentav visdom.


Jag älskar snällhet.

Att vara snäll mot andra är dessutom en handling som alltid förräntar sig och ger återbäring på det ena eller det andra sättet.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards