Alla inlägg den 13 juli 2014

Av Kaela - 13 juli 2014 22:12


 




Jag har visserligen arbetat lite nu och då hemifrån även under min semester - och också haft ett och annat möte med en eller flera på Frivilligcentralen

Men jag har inte haft någon så där tidig morgon som under terminerna.

Det ska jag ha imorgon - och därför säger jag godnatt  och hoppas att du ska gilla den här lilla versen ur en dikt (tror jag att det är i alla fall.

Läste den i en tidning och där efterlyste personen poeten och de övriga verserna.


Oavsett vilket - önskar dig skköna mjuka tankar  och en natt med goda drömmar!


Vita fjärilar fladdra
bland lila marvioler
på den sotiga reveln
mellan vatten och land.
Livets drömlika skörhet
här i högsommarglöden
blommar, vackrt bevingad
vid sin evighets rand.



Av Kaela - 13 juli 2014 18:42

 


Hemma - i skogen igen!


En kort promenad måste jag bara ta för att säga hej till skogen utanför tomten innan jag packade upp.

Nu är det gjort och min fantastiske make står i köket och gör varma mackor.


Underbart med alla möten med barn och barnbarn  - ändå är hemma alltid hemma.

Det är så mycket nostalgi förknippat med att möta dessa mogna kvinnor och män som alldeles nyss - visst var det nyss - låg i min famn som ett litet knyte.

Och undan går det - nästan ännu snabbare med barnbarnen.


Livet är kort sa min mor ofta- och visst är det kort.

Just för det går så fort.



Av Kaela - 13 juli 2014 08:29

Inlägget drog iväg innan jag var klar.

Kan inte se att man kan ändra när man skriver på "paddan" så jag ber om överseende både med inlägg som har för brått och diverse felslag under dessa dagar. Och du - kom ihåg att DU berikar världen genom att finnas i den!!!

Av Kaela - 13 juli 2014 08:24

Idag är himlen grå över Stockholm. Vi ska äta frukost och städa av lånad lägenhet för att via lunch hos son med familj i Fredhäll, fara hem till "Peking" igen! Någon har sagt att man måste resa bort ibland för att få komma hem. Och visst är det så - borta bra men hemma bäst! Och DU fina bloggvän - gör nu en härlig söndag! Tänk så fantastiskt bra att DU finns. Du berikar världen!!

Av Kaela - 13 juli 2014 07:30

 



Idag är det söndagen 13 juli och Joel och Judit har namnsdag!


Jag gratulerar!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards