Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Kaela - 23 februari 2015 06:19


 



Ännu är det helt mörkt utanför mitt fönster.

Men snart kommer ljuset.


Om det blir en dag med sol, eller en dag med moln, det vet jag inte ännu.

Men jag vet att det är en helt ny dag.

Och att det blir en lång arbetsdag.

Långt in på sena kvällen.


jJg vet inte hur din dag ser ut.

Men jag vet att för dig - liksom för mig kommer den att bli bättre om du tar dig tid att nynna eller sjunga en sång.

Eller åtminstone - går med en sång inom dig.

Det ger hopp och det ger styrka.


Det är inte alltid man är glad trots att det sjunger en melodi inne i oss.

Vi har glömt att lyssna.

Men ta dig en liten stund idag - och lyssna till sången inom dig.

Nynna den - eller sjung den.

Och du ska känna att ditt hopp växer och blir större än den oro du kanske känner, eller den rädsla du bär.


Innan jag rusar in i duschen vill jag säga grattis till Torsten och Torun som har namnsdag   


                      och grattis till dig som fyller år   


Avslutar morgontankarna med några ord som ger oss en väldigt bra uppmaning.


Om du har fjärilar i magen, ska du bjuda in dem i hjärtat.
Cooper Edens


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards