Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Kaela - 12 februari 2015 22:25

 


En otroligt jobbig vecka - men underbar också  - ligger snart bakom.

När jag kommit hem har klockan nu fyra kvällar närmat sig åtta - eller tjugo för att säga det korrekt.

(Imorgon ska jag gå hem senast klockan 16.00)



Pizza till middag idag.

Jättegod....man ska ju inte göra reklam men jag viskar....vi käpte den på p a p a  g r a p p a


Italienare kan verkligen göra pizzor så det inte känns som att man äter något slags snabbmat.

Faktiskt är ju Italien pizzans ursprungsland.


Har just lyssnat till Helen Sjöholm som sjunger....man borde inte sova när natten faller på....

Håller med

Om jag bara inte vore så erbarmerligt trött.


En dikt till er alla underbara fina fantastiska bloggvänner och besökare.



När du ska sova står världen stilla
Då dina ögonlock sluts tänds stjärnorna
När din suck av frid når mina öron tystnar fåglarna
Då du somnar ställer livet om sig till en ny epok
för dig.för mig . för alla andra.





Av Kaela - 12 februari 2015 12:10

i det här köket kommer jag att tillbringa en hel av framtiden

Av Kaela - 12 februari 2015 08:13

 



Flyttar min stol
närmare din säng

smeker din hals
och din skuldra

sårbränd
av det som inte
lyckades rädda
ditt liv

låter fingret följa
ärret
där vi trodde
att det onda
togs bort

din ande svävar
fortfarande
i det stilla rummet

någon har öppnat fönstret

och jag känner mina tårar
bränna

när jag ser löven falla

jag gråter


över allt som blev ogjort
och osagt

medan du spräcker
kokongen

och vecklar ut

dina darrande vingar

Kaela


(dikten handlar om min lillasyster)




Av Kaela - 12 februari 2015 06:22

 



Tiden går verkligen fort.

Vi har redan hunnit en bit in i februari - ja till och med halva februari om ett par dagar.

Våren har låtit oss ana sin ankomst genom sol och takdropp de senaste dagarna och livet blir så örunderligt lätt att leva när  solen visar sig.

Inte underligt att vi brukar säga saker som: "Du är solen i mitt liv".

Utan solen skulle vi inte överleva länge på den här planeten - och den finns ju även när vi inte ser den.

Men det är underbart att se den några dagar då den länge varit borta.


Evelina och Evy har namnsdag idag och jag säger grattis    - liksom jag säger grattis till dig som har födelsedag idag   


Nu på morgonen ska vi få se vår nya lägenhet lite mera som den ser ut än i början av december då det ännu var grått och under byggnation.

Det känns väldigt spännande!

En härlig dag önskar jag oss alla och skickar med ett klokt ord som vi kan bära med oss ut i dagen.


Gör varje dag något som tar dig närmare en bättre morgondag.

- Doug Firebaugh

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards